Bár elismeri, hogy számos fontos paramétere van egy erőforrásnak, a Renault motorfelelőse, Rob White ismét megerősítette, hogy motorerő terén továbbra is lemaradásban vannak riválisaikkal szemben, amin a lehető leggyorsabban változtatni szeretnének.
Bár elismeri, hogy számos fontos paramétere van egy erőforrásnak, a Renault motorfelelőse, Rob White ismét megerősítette, hogy motorerő terén továbbra is lemaradásban vannak riválisaikkal szemben, amin a lehető leggyorsabban változtatni szeretnének.
A Renault a tavalyi évad elején ugyan lehetőséget kapott arra, hogy hozzányúljon egységeihez, és felzárkózzon a többiekhez, miután kiderült, hogy a legtöbben a motorfejlesztési tilalom ellenére javítottak erőforrásaikon, úgy tűnik, nem tudott élni a lehetőséggel.
A francia gyártó továbbra sincs megelégedve V8-as egységei teljesítményével, és White ismét megerősítette, hogy a lóerők tekintetében lemaradásban vannak legnagyobb ellenfeleikkel szemben, amire már motorpartnerük, a Red Bull Racing is panaszkodott.
„Úgy gondolom, hogy a Renault motor maximális ereje a hasznos fordulatszám tartományban, nem olyan jó, mint a legjobb riválisoké” – mondta a szakember.
„Azonban tény, hogy egészen addig nem lehet pontosan és precízen összehasonlítani az egyes motorokat, amíg mindegyiket fel nem tesszük azonos körülmények között egy próbapadra, és le nem mérjük a paramétereit.”
A Renault nem titkolt szándéka, hogy ismét rávegye az irányító testületet arra, hogy az évad végén engedélyezze a motorteljesítmény kiegyenlítését.
Ezt pedig a franciák szerint úgy lehetne a legcélszerűbben és legegyszerűbben megoldani, ha az irányító testület, külsős szakértők bevonásával, azonos körülmények között letesztelné az egyes motorokat.
Az FIA a tavalyi évad végén egyébként hajlott arra, hogy engedélyezze a motorok erejének kiegyenlítését, ám jelezte, hogy ezt csak úgy teszi meg, ha a leggyengébb lesz a referencia, azonban ebbe nem ment bele mindenki.
Hogy a szövetség mit lép az év végén, egyelőre nem tudni, de elég kicsi a valószínűsége annak, hogy ismét engedélyezi a Renault-nak a felzárkózást.