A Renault egy komolyabb javítócsomaggal rukkol majd elő a szezon közepén, miután megerősítette, hogy több felhasználható „zsetonja” maradt, mint riválisainak.
A Renault egy komolyabb javítócsomaggal rukkol majd elő a szezon közepén, miután megerősítette, hogy több felhasználható „zsetonja” maradt, mint riválisainak.
Az új motorszabályoknak köszönhetően a motorgyártók a szezon közben 32 zsetont használhatnak fel arra, hogy fejlesszék erőforrásaikat. A szabály újraértelmezésével pedig a gyártóknak lehetőségük van zsetonokat átvinni egyik évről a másikra.
A Renault a hírek szerint 12 zsetont hozott át magával az idei évre, miközben a Ferrarinak 10, a Mercedesnek pedig 7 zsetonja maradt a fejlesztésre. Az újonnan érkezett Honda egyébként 9 zsetont kapott, a riválisok átlagát.
Bár a pontos terv még nincs véglegesítve, a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner úgy gondolja, hogy az új motor a szezon közepén érkezhet meg, ami komoly lendületet adhat majd nekik.
„Még nincs véglegesítve a terv” – mondta a szakember, mikor az új motorról kérdezték.
„Természetesen, mivel csak négy motort használhatunk, az elképzelés az, hogy a lehető legkorábban bevessük az új egységet. Rengeteg munka van már mögöttünk, és jelenleg is keményen dolgozunk, hogy ez megvalósuljon.”
A Red Bull kemény szezonkezdésre számíthat, hiszen a Renault motor sem teljesítményben, sem megbízhatóságban nem hozza az elvárt szintet, noha a francia beszállító jelezte, hogy az első versenyekre óvatosan állítja be konfigurációját.
Ennek ellenére Daniel Ricciardo már tegnap elfüstölt egy motort Melbourne-ben.