Nem akarta támadni riválisait, csupán szeretett volna tisztán látni a Renault azzal kapcsolatban, hogy lehet-e olajat üzemanyagként égetni a jelenlegi technikai szabályok szerint.
Nem akarta támadni riválisait, csupán szeretett volna tisztán látni a Renault azzal kapcsolatban, hogy lehet-e olajat üzemanyagként égetni a jelenlegi technikai szabályok szerint.
Még az első előszezoni teszt előtt a Red Bull kért állásfoglalást azzal kapcsolatban, hogy a motorerő növelése érdekében lehet-e efféle módszert alkalmazni.
Az osztrák istálló ugyanis a hírek szerint azt gyanítja, hogy korábban a Mercedes hasonló megoldással élt, ennek köszönhető az, hogy jelentősen fel tudott javulni az időmérő edzéseken.
Az FIA válaszul azt közölte, olajat keverni az üzemanyagba a jelenlegi szabályok szerint szigorúan tilos.
A Renault F1-es ügyvezetője, Cyril Abiteboul üdvözölte a szövetség állásfoglalását – ám nem azért, mert az megakadályozhatja a riválisokat a trükkös megoldás használatában, hanem azért, mert végre tudják, mi az, ami megengedett.
„A szabályok tisztázása mindig nagyon fontos, legyen szó akár a felfüggesztésről, akár az üzemanyagrendszerekről, vagy az olajról” – mondta a szakember a Motorsport.com című internetes lapnak.
„Most az év azon szakaszában járunk, amikor is rengeteg kommunikáció zajlik – és ez fontos. Nem támadtunk senkit, de biztosnak kell lennünk abban, hogy a szabályok mindenki számára egyértelműek, és azokat megfelelően lehet ellenőrizni – és kijelenteni azt, hogy az üzemanyag az elsődleges égéstermék az F1-ben.”
Abiteboul kifejtette, a jelenlegi rendszerek annyira komplexek a Forma-1-ben, hogy a szabályok nem mindig egyértelműek.
„Olyan ez, mint a felfüggesztések esetében. Úgy érezzük, hogy egyértelműnek kell lenni ebben a kérdésben, és az FIA felelőssége kell, hogy legyen. Elfogadom, hogy ez nagy kihívást jelent.”