Nico Rosberg Kínában aratott győzelme ellenére a Mercedes rivális csapatai nem sietik el a brackley-i gárda trükkös rendszerének lemásolását. A csapatok azt vizsgálják, mennyi előnyük származna mindebből.
Nico Rosberg Kínában aratott győzelme ellenére a Mercedes rivális csapatai nem sietik el a brackley-i gárda trükkös rendszerének lemásolását. A csapatok azt vizsgálják, mennyi előnyük származna mindebből.
A DRS által aktiválódó F-csatorna nyilvánvaló előnnyel jár a német istálló számára az időmérő edzéseken: Nico Rosberg és Michael Schumacher kiválóan szerepeltek az eddig eltelt három nagydíjhétvége kvalifikációin, a legutóbbin például kibérelték maguknak az első rajtsort.
Sanghajban azonban nemcsak az időmérőn, de a futamon is erős volt a Mercedes tempója, Nico Rosberg a versenyt gyakorlatilag végig vezetve nyerni tudott.
Miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Kínában végleg elutasította a Lotus tiltakozását, a rivális csapatok most arra kényszerülnek, hogy valamilyen úton-módon lemásolják a paddockban csak ’szuper DRS-ként’ emlegetett fejlesztést, amennyiben szeretnének hasonló előnyre szert tenni, mint a Mercedes.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elárulta, habár csapata megvizsgálja a szóban forgó rendszert, hogy használják-e, az attól függ majd, hogy mennyi előnnyel jár számukra.
„Elég sokat beszéltek már róla és nagy volt a felhajtás körülötte” – nyilatkozta a szakember. „A Mercedes optimalizálta és kihasználta a rendszert, és most elkerülhetetlenül megpróbáljuk kidolgozni a saját megoldásunkat.”
„De azt gondolom, mint minden ilyes összetevő esetében, most is meg kell keresni a helyét az autón, hogy az csomagként jól funkcionáljon. Nem jár minden autó esetében egyértelmű köridőbeli előnnyel.”
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh hozzátette, annak ellenére, hogy a sportot irányító szövetség újra szabályosnak minősítette a rendszert, további viták alakulhatnak ki.
„Szerintem folyamatos vita lesz a DRS-sel kapcsolatban, nekünk viszont van egy sor fejlesztési prioritásunk, és mindent megteszünk azért, hogy folyamatosan növeljük autónk teljesítményét” – mondta.
„Meg szeretnénk bizonyosodni arról, hogy nem fogunk aránytalanul nagy erőfeszítéseket tenni azért, hogy kövessük ezt a megoldást. Viszont a rendszer minden bizonnyal jól működik a Mercedesnél. De már a versenyen sem voltak olyan lassúak a DRS nélkül, nem?”
A Mercedest irányító Ross Brawn elmondta, nagyon örül annak, hogy végre eloszlattak minden kételyt a rendszer legalitásával kapcsolatban.
„Ez mindenkinek jó. Biztos vagyok abban, hogy vannak csapatok, melyek már azon morfondíroznak, hogy kell-e nekik ez, vagy sem, szóval ez jó mindenkinek, jó a sportnak is.”
„Sok szempontból üdvözöltük a tiltakozást, mert meg tudjuk állítani a vitát és meg tudjuk erősíteni elveinket. Természetesen biztosak voltunk igazunkban, de az ember soha nem tudhatja. A többi csapat most eldöntheti, mit is akar csinálni.”