A Sauber nem aggódik a jövő évi motorhátrány miatt - F1VILÁG.HU

A Sauber nem aggódik a jövő évi motorhátrány miatt

HIRDETÉS

A Sauber Forma-1-es csapatát irányító Monisha Kaltenborn úgy véli, a svájci istálló jövőre nem kerül majd olyan nagy hátrányba, mint idén a Toro Rosso, amiért a Ferrari egy évvel korábbi motorját használják majd.


A Sauber Forma-1-es csapatát irányító Monisha Kaltenborn úgy véli, a svájci istálló jövőre nem kerül majd olyan nagy hátrányba, mint idén a Toro Rosso, amiért a Ferrari egy évvel korábbi motorját használják majd.

A Sauber csapata úgy döntött, a lehető leghamarabb nekiáll 2017-es autójának fejlesztéséhez, ehhez azonban tudnia kellett, milyen motort használ a következő idény során.

A csapatnál úgy látták, jobb, ha a már alaposan kiismert 2016-os Ferrari-erőforrással folytatják jövőre is, noha a Toro Rosso idén meglehetősen negatív példával járt elő, hiszen az olaszok a tavalyi Ferrari-motorral nem tudták tartani a lépést a riválisokkal.

„A két esetet nem lehet összehasonlítani” – érvelt Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke.

„Pontosan nem tudjuk, mik az okok a Toro Rossónál, és a tapasztalataink alapján biztosak lehetünk abban, hogy nem csak egy ok van, mindig több.”

Kaltenborn cáfolja azt is, hogy a döntés miatt nehezebb volt meggyőzni Marcus Ericssont és Felipe Nasrt a maradásról.

„Remekül kiértékeltük a helyzetet, és két versenyzőnk már jobban belelát a csapat munkájába. És értik, hogy miért született ilyen döntés. És ezt a döntést tényleg nem financiális okokból hoztuk.”

Bár jövőre már nem lesz érvényben a zsetonrendszer, Kaltenborn szerint a motorfejlesztések nem gyorsulnak fel drasztikusan.

„Nagyon óvatosan fogalmaznék ezzel kapcsolatban, mert kétlem, hogy mindenki maximalizálta a zsetonjait. Még ha nem is lesz zsetonrendszer jövőre, lesz jó néhány limitáló tényező az anyagokat és a minimum súlyokat tekintve. És ne feledjük, hogy a rá következő évben már eggyel kevesebb erőforrást kell használni.”

Hirdetés

„Azt gondolom, a szezon közepétől a gyártók inkább a megbízhatóságon, mint a teljesítményen dolgoznak majd. Látjuk a Mercedes esetét is. Nem lehet a végtelenségig fejleszteni egy motort.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Sauber nem aggódik a jövő évi motorhátrány miatt
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!