Leghamarabb csak az augusztusi Belga Nagydíjon használja majd a Ferrari továbbfejlesztett erőforrását a Sauber csapata, ekkor ugyanis komolyabb aerodinamikai újítások is felkerülnek majd autójára.
Leghamarabb csak az augusztusi Belga Nagydíjon használja majd a Ferrari továbbfejlesztett erőforrását a Sauber csapata, ekkor ugyanis komolyabb aerodinamikai újítások is felkerülnek majd autójára.
A Ferrari a Kanadai Nagydíj előtt felhasznált hármat az év közben rendelkezésére álló tíz fejlesztési zsetonból, partnercsapata, a Sauber azonban nem használta a módosított erőforrást.
Mivel minden versenyző csak négy motort használhat el év közben, Monisha Kaltenborn szerint érdemes várni még, Spában lesz ugyanis a legnagyobb hatása az új motornak, ráadásul számos egyéb újítás is felkerül majd a Sauber autóira.
„Úgy tudjuk, a Ferrari még mindig fejleszt, szóval a nyári szünet után nagyobb fejlődésre számítunk” – mondta a csapatfőnök.
„Ha így lesz, akkorra fog megérkezni, amikor mi reményeink szerint bevetünk egy komolyabb fejlesztési csomagot. A spái az a verseny lesz, ahol a motorfejlesztés sokat számít. A következő helyszíneken nem lesznek problémáink. De Spában és Monzában nagyon lehet érezni a fejlesztéseket.”
Kaltenborn cáfolta, hogy döntésüknek bármi köze is van az anyagiakhoz, sőt, állítása szerint a Ferrari szerette volna, ha minél hamarabb ők is használhatják az új motort.
„Ennek semmi köze az anyagiakhoz. Motorpartnerünktől elég komoly nyomás is érkezik azért, hogy használjuk. De a saját stratégiánkat is figyelembe kell vennünk. A második motorunkat használjuk, míg a Ferrari már a harmadikat, szóval nyilván más stratégián vannak.”