A Forma-1 csapatai hónapokon át folytattak egyeztetéseket az új sprintfutamos formátumról, és már hetekkel ezelőtt megállapodás született azzal kapcsolatban, hogy mostantól nem a sprintfutam végeredménye dönt majd a vasárnapi verseny rajtsorrendjéről, hanem pénteken és szombaton is tartanak egy-egy külön időmérőt.
Az új szabályokat viszont csak kedden ratifikálták, számos leküzdendő akadály volt ugyanis még azokkal kapcsolatban – például az erőforrások felhasználására vonatkozóan.
Az F1 Bizottsága viszont megállapodott abban, hogy a sprintfutamos hétvégék formátumának módosítása miatt megnöveli a felhasználható motorkomponensek számát, így idén nem hármat, hanem négyet lehet majd felhasználni a belső égésű motorból, a hőenergia-visszanyerő rendszerből [MGU-H], a kinetikus energia-visszanyerő rendszerből [MGU-K] és a turbófeltöltőből.
Döntés született továbbá a büntetésekről is, lévén, a sprintet mostantól egy teljesen különálló eseményként kezelik majd. A csapatok megállapodtak abban, hogy minden olyan felmerülő büntetést, amit nem töltenek le a sprinten, azt a vasárnapi főversenyen kell letölteni. Ahogy korábban, a váltócsere és motorcsere miatti büntetéseket is a versenyen kell letölteni.
Az FIA megerősítette továbbá, az első edzésen és az időmérőn elkövetett szabálytalanságok miatt kiszabott rajtbüntetéseket a versenyen, míg a sprintkvalifikáción kiszabott rajtbüntetéseket a sprinten kell letölteni. Amennyiben valaki megszegi a parc fermére vonatkozó szabályokat, a sprinten és a versenyen is a bokszból kell majd rajtolnia.