A Red Bull döcögősen kezdte a 2022-es szezont, a legutóbbi versenyeken azonban remek formát mutatott, hiszen Max Verstappen Imolában és Miamiban is nyerni tudott.
Az osztrák csapat a hétvégi Spanyol Nagydíjra is több újítással készül, Helmut Marko tanácsadó pedig nemrég elárulta, az új elemeknek hála sikerül majd faragni egy kicsit az RB18-as kódjelű versenyautó súlyából. Ez azért különösen fontos, mert idén a mezőny legtöbb csapata küszködik autójának túlsúlyával: hivatalos adatok persze nincsenek, de a hírek szerint a 798 kg-os minimumsúlyt csak az Alfa Romeónak sikerült elérnie idén.
A leginkább túlsúlyos autója az Aston Martinnak van: azt suttogják, az AMR22-es kódjelű modell 815 kg-ot nyom üzemanyag nélkül, de a Red Bull sem lehet elégedett a 806 kg-os versenyautójával.
Mivel minden megspórolt kilogramm akár 4 századmásodpercnyi nyereséget is jelenthet körönként, természetesen mindenki azon fáradozik, hogy a lehető legjobban lecsökkentse idei autójának súlyát. A Red Bull pedig az idei fejlesztési programban különösen nagy hangsúlyt fektet erre.
„Imolában láthattuk, milyen gyorsan változhatnak a dolgok, és szerintem érdekes versenyeknek nézünk elébe” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „Az autó jól működik. Lesz még néhány fejlesztésünk a nyár folyamán is, amik szintén segíthetnek. Spórolnunk kell némi súlyt.”
„Mindig lehet fejlődni minden területen. Nekünk javulnunk kell a lassú kanyarokban, és le kell faragnunk néhány kilót az autóból. A gumi degradációja a súly eredménye, szóval mindig ezeket az apró nyereségeket üldözzük.”
A nem hivatalos információk szerint ennyit nyomnak az idei F1-es versenyautók:
Csapat | Versenyautó súlya |
---|---|
Aston Martin | 815 kg |
Williams | 808 kg |
Red Bull | 806 kg |
McLaren | 805 kg |
Haas | 803 kg |
Mercedes | 802 kg |
AlphaTauri | 800 kg |
Ferrari | 800 kg |
Alpine | 800 kg |
Alfa Romeo | 798 kg |
A Red Bull idén számos műszaki problémával találta szemben magát, Horner azonban nem tart attól, hogy a szezon során még több gondjuk akad majd az idei autóval.
„Nem gondolom azt, hogy törékeny az autónk, egyszerűen csak úgy vélem, azok az apró hibák, amik általában a téli teszteken bukkannak fel, most ütötték fel a fejüket. Ez frusztráló, de szorosan együttműködünk a HRC-vel [Honda Racing Corporation], akik nagyszerű támogatást nyújtanak nekünk, és meg fogjuk oldani ezeket a gondokat.”