A brit istálló 2023-ban parádés formában vágott neki az F1-es bajnokságnak, Fernando Alonso révén tulajdonképpen ők voltak Max Verstappen és a Red Bull legfőbb ellenfele a kezdeti versenyeken. Az Aston Martinnak idén már nehezebb dolga van, hiszen a Ferrari és a McLaren is sokat erősödött 2024-re, a silverstone-iak pedig jócskán lemaradtak a négy topcsapat mögött, és most leginkább a javuló formát mutató RB-vel kell megküzdeniük.
Mike Krack csapatfőnök ugyanakkor rámutatott, az Aston Martinnál továbbra is az építkezési folyamatok zajlanak, a tavalyi remek forma ráadásul túl magas elvárásokat jelentett 2024-re.
„Az ilyen folyamatok időt igényelnek, és kevés olyan üzletág van, ahol kevesebb időd van, mint a Forma-1-ben” — mondta a brit szakember. „Ez egy állandó egyensúlyozás az elvárások kezelése és az általunk keltett elvárások között, különösen azzal, amit tavaly elértünk.”
„Tavaly jelentősen túlteljesítettük az elvárásokat, és ma ehhez képest mérnek minket. Ezért idén egy kicsit jobban figyelembe kell vennünk a helyzetet.”
„Tavaly ilyenkor azt mondták: ‘Jóval a tervek előtt jártok.’ Most pedig jócskán le vagyunk maradva a tervhez képest. És ez rendben van, szembe kell néznünk ezekkel a kérdésekkel, ha ilyen kijelentéseket teszünk.”
Az Aston Martin tulajdonosa, Lawrence Stroll még 2021 júliusában mondta azt, négy-öt éven belül szeretne győzelmekért és világbajnoki címekért harcolni csapatával, és elméletileg erre még lesz is lehetősége az istállónak, kiváltképp, ha azt nézzük, hogy 2026-ban jelentősen megváltoznak az F1 szabályai, a csapat pedig Honda-motorokra vált.
Krack ugyanakkor rámutatott, mivel a hosszú távú célokra fókuszálnak, a fejlődésük nem feltétlenül lesz mindig lineáris.
„Tavaly egyértelműen jobbak voltunk, mint gondoltuk. Ez a pálya felfelé és lefelé fog mozogni, attól függően, hogy mit csinálnak a versenytársak. Olyan ez, mint a tőzsde. De szem előtt kell tartani a célt. Van egy tervünk arra, hogyan fejlesszük a csapatot az infrastruktúra szempontjából, és a fejlődésünk módját tekintve is. Nagyszerű partnereink vannak, mint a Honda és az Aramco — így szerintem nincs ok a negatív hozzáállásra. Összességében elégedett vagyok a csapat fejlődésével, át kell vészelnünk nehezebb időszakokat is.”