A tervezett pálya hossza 5,47 km lesz, és a városi tanács, valamint a szervezők célja, hogy az építési munkálatok áprilisban megkezdődjenek. Öt ajánlat érkezett a kivitelezésre – két építőipari vállalattól és három üzleti konzorciumtól –, amelyek közül kiválasztják a projekt vezetőjét. A munkálatok befejezésére 14 hónapos határidőt szabtak, így a májusi kezdés sem jelentene problémát, hogy a pálya időben elkészüljön a 2026 szeptemberében tervezett futamra.
Martínez-Almeida hétfőn az Europa Press hírügynökségnek nyilatkozva hangsúlyozta: „Nyugodtnak kell maradnunk. A futam megvalósul, és sikeres lesz.”
Hozzátette, hogy minden érintett fél „nagyon intenzíven dolgozik azon, hogy valóra váltsa” a projektet, és az előkészületek „a tervek szerint haladnak”.
A polgármester elmondása szerint a projekt finanszírozását magánvállalatok biztosítják, és nem használnak fel közpénzt. Martínez-Almeida visszautasította politikai ellenfeleinek azon kritikáit, miszerint közpénzt fordítanának a Forma-1-re, utalva arra, hogy más események esetében jelentős állami támogatások érkeztek.
„A spanyol kormány 70 millió eurót biztosított az Amerika-kupa barcelonai megrendezésére, míg a katalán intézmények 50 millió eurót költenek a Forma-1 barcelonai futamára” – emelte ki.
Barcelona 1991 óta ad otthont a Spanyol Nagydíjnak, azonban Madrid érkezése kérdéseket vet fel a Circuit de Barcelona-Catalunya versenypálya jövőjével kapcsolatban. Stefano Domenicali, a Forma-1 vezérigazgatója azonban hangsúlyozta, hogy Madrid megjelenése nem jelenti Barcelona kizárását a versenynaptárból.
„Csak hogy tisztázzuk, Madrid megjelenése nem zárja ki, hogy Barcelonában is folytathassuk a versenyzést a jövőben” – mondta Domenicali. „Jelenleg is zajlanak megbeszélések arról, hogyan hosszabbíthatnánk meg az együttműködést Barcelonával, akikkel nagyon jó kapcsolatot ápolunk.”