A tervezettnél jobban halad a Red Bull új szélcsatornájának építése - F1VILÁG.HU

A tervezettnél jobban halad a Red Bull új szélcsatornájának építése

HIRDETÉS
A Red Bull Racing technikai igazgatója, Pierre Wache szerint az osztrák csapat előrébb tart új szélcsatornájának építésében, mint azt eredetileg tervezte. Az energiaital-gyárosok jelenlegi szélcsatornája több mint 70 éves, és Christian Horner csapatfőnök szerint „a hidegháború relikviája”.
GEPA-0407074456 - BEDFORD,ENGLAND,04.JUL.07 - FORMULA 1, MOTORSPORT - Christian Horner presents the Red Bull wind tunnel. Image shows team principal Christian Horner (Red Bull Racing) in the wind tunnel. Photo: GEPA pictures/ Mathias Kniepeiss // GEPA pictures/Red Bull Content Pool // SI201412179211 // Usage for editorial use only //
HIRDETÉS

A Forma-1-es csapatok számára a szélcsatornák kulcsfontosságúak az aerodinamikai fejlesztések szempontjából, ezért számos istálló jelentős beruházásokat eszközölt ezen a területen. A McLaren például 2023 nyara óta saját, korszerű szélcsatornával dolgozik, míg az Aston Martin új szélcsatornáját az új silverstone-i gyárában helyezte el.

A Red Bull jelenlegi létesítményei Bedford közelében találhatók, és az elmúlt években folyamatos fejlesztésekkel próbálták korszerűsíteni azokat. A technikai csapat azonban hosszú távon korlátozónak látja a régi infrastruktúrát, emiatt pedig a Red Bull úgy döntött, hogy új szélcsatornát épít a Milton Keynes-i kampusz területén. Az építkezés már folyamatban van, az eredeti tervekhez képest pedig három hónappal előrébb tartanak.

„Az építkezések során — és különösen az új gépek beépítésénél — sosem lehet tudni, mikor jöhet közbe valami, de jelenleg előrébb tartunk az ütemtervnél” – mondta Pierre Wache technikai igazgató a Motorsport.com című internetes lapnak. „Három hónappal járunk a tervezett időpont előtt. A csapat fantasztikus munkát végez, de sosem lehet kizárni, hogy máshol késedelmek léphetnek fel. Ez egy nagy projekt.”

Az új szélcsatorna a tervek szerint 2026-ban állhat üzembe, és várhatóan a 2027-es autó fejlesztésében nyújthat majd először teljeskörű támogatást, bár Wache szerint akár már 2026 második felében is hasznos lehet.

„Talán már az év későbbi szakaszában [2026] segíthet nekünk” – tette hozzá a szakember, majd azt is elmondta, hogy a jelenlegi szélcsatorna már idejétmúlt, és a korábbi technológia miatt egyre nehezebb vele apró különbségeket kimutatni.

„Ez a sport legöregebb szélcsatornája. Még Jos [Verstappen] is használta, amikor az Arrows csapatnál volt” – jegyezte meg Wache. „Ez egy régi eszköz, amelyet frissítettünk. Rengeteg új elem van benne, de vannak korlátaink. Ismerjük ezeket a korlátokat, és próbálunk velük együtt dolgozni, de ez egyértelműen nehezebbé válik, amikor apró előrelépéseket keresünk. Ezért fektetünk be az új szélcsatornába. Úgy gondoljuk, hogy az új modell előnyeit élvezhetjük majd, amiket a jelenlegiben nem találunk meg.”

Az új szélcsatorna megépítése fontos mérföldkő a Red Bull számára, amely tovább kívánja erősíteni pozícióját a Forma-1-ben, és a technológiai fejlesztések révén a jövőben is az élmezőnyben kíván maradni.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!