A Scuderia Ferrari kezdeményezésére az évközi teszttilalom eltörléséről tartanak szavazást ma a Forma-1 csapatai Barcelonában – árulta el a McLaren Mercedes ügyvezető-igazgatója, Jonathan Neale.
A Scuderia Ferrari kezdeményezésére az évközi teszttilalom eltörléséről tartanak szavazást ma a Forma-1 csapatai Barcelonában – árulta el a McLaren Mercedes ügyvezető-igazgatója, Jonathan Neale.
A költségek visszaszorítása érdekében 2009-ben korlátozták jelentősen a tesztnapok számát a királykategóriában, a Ferrari azonban azóta is ellene van a döntésnek, így ugyanis képtelen kihasználni a saját, fioranói tesztpályája által nyújtott lehetőségeket.
Jonathan Neale, a McLaren ügyvezetője a minap elárulta, ma, azaz szerdán Barcelonában megvitatják majd a kérdést, legalább négy csapat ugyanis szeretné, ha ismét engedélyeznék az idényközi teszteket.
„Meglátjuk, mi lesz szerdán, amikor is tartunk egy szavazást e témában, viszont azt hiszem, négy csapat biztosan támogatná a tesztelést” – mondta a szakember az ESPNF1 internetes portálnak nyilatkozva.
„Nyilvánvaló, hogyha a hátsó kertedben van egy saját pályád, és megvan a szükséges technikai felszerelés, akkor szeretnéd felhajtani a garázsajtót és kiküldeni a versenyzőket.”
A McLaren alakulata azonban az elmúlt években rendkívül sokat áldozott a szimulátoros fejlesztésekre, éppen ezért annyira nem lelkesednek a tesztnapok növelése iránt.
„Az évek során a csapatok – nagyon helyesen – kifejlesztették a technológiát és a költségtakarékos módszereket, melyek függetlenek a pályatesztektől, és sokkal nagyobb a bizalom ezekben a szimulációkban.”
„A Forma-1 újra felteszi magának a kérdést, hogy vissza akarja-e hozni a pályateszteket, és vannak bizonyos körök, melyek hajlanak efelé. Egy kicsit furcsának találom mindezt, mert nagyon jó okai voltak annak már a gazdasági krízis előtt is, hogy költségkorlátozásokat vezessünk be annak érdekében, hogy stabilizáljuk a sport helyzetét.”
„Voltak partnerkapcsolatok néhány nagy- és kiscsapat között, csökkentettük a szélcsatornás teszteket, költségkorlátozó intézkedéseket vezettünk be és eltávolodtunk a pályatesztektől. Mégis vannak olyanok, akik szeretnék, ha visszahoznánk a teszteket, én viszont nem látom, hogy a gazdasági környezet változott volna – továbbra is bizonytalan a helyzet.”
Neale éppen ezért nem látja okát annak, hogy ismét csillagászati összegeket költsenek el pályatesztekre.
„Meg volnék lepve, ha egy csapat kevesebb, mint 70-100 ezer fontból le tudna bonyolítani egynapi pályatesztet Európában. Az autók és a személyzet utaztatása nagyon sokba kerül.”
Az egyik érv a tesztek újbóli bevezetése mellett, hogy így a fiatal versenyzőknek több lehetőségük lenne arra, hogy megmutassák tehetségüket – Neale szerint azonban vannak más módjai annak, hogy az ifjoncok hallassanak magukról.
A Force India kezdeményezésére például a csapatok arról is egyeztetnek, hogy a bajnokság további részében péntekenként extra gumikat kapnának azok az alakulatok, melyek a szabadedzéseken kezdő versenyzőnek adnak lehetőséget. A McLaren ügyvezetője nem tartja elveszettnek ezt a javaslatot, ám még pontosítani kell rajta.
„Iktassunk be egy extra edzést péntek délelőttre, és mondjuk azt, hogy az a fiataloké! Így mindent megkapnának a fiatal versenyzők: a médiát, egy kis pályaismeretet, műszaki tudást. Mindezt anélkül, hogy elmennénk máshová tesztelni.”
„Az infrastruktúra adott, a pálya is ott van, és az első szabadedzések első 45 perce általában az installációs körökről szól. A fiatal versenyzők ilyenkor kint lehetnének a pályán.”