A 2021-es szezonban három versenyhelyszínen is új formátum szerint alakítják ki a versenyhétvégét: a hagyományos időmérő helyett egy sprintfutamot rendeznek majd szombaton, ennek végeredménye határozza meg a vasárnapi verseny rajtsorrendjét.
A futam győztesét hivatalosan pole pozíciósként jegyzik majd, a top 3 pedig pontokat is kap majd 3-2-1 arányban. A sprintfutamos hétvégékre vonatkozó szabályokat a héten ratifikálta a Motorsport Világtanács, Michael Masi versenyigazgató pedig még Ausztriában elárulta, ugyanolyan büntetések közül válogatnak majd, mint egy szokványos verseny esetében.
„Ha találkozunk egy incidenssel, melyben két versenyző érintett, a következő versenyre tudunk rajtbüntetést kiosztani. Szóval rajtbüntetést és időbüntetést alkalmazhatunk a vezetéssel kapcsolatos szabálytalanságokért” – mondta a szakember.
„Ami az erőforrásokra, illetve az effélékre vonatkozó szabályokat illeti, azokat másképp alkalmazzák majd, és maga a vasárnapi verseny lesz a fókuszban.”
A sprintfutamok egyébként nagyjából 30 percig tartanak majd, Masi viszont megerősítette, lesz egy maximális időtartam arra az esetre, ha piros zászlóval félbe kell szakítani a versenyt.
„Az egyetlen dolog, ami tényleg változott, az a versenytáv. Nyilván egy sprintről beszélünk, ami 30 perc hosszú, a maximális időtartam pedig vagy 60, vagy 90 perc lesz.”
Az új formátum a jövő hétvégi Brit Nagydíjon debütál majd, ezt követően pedig Monzában, és várhatóan Interlagosban is alkalmazzák majd.
„Az első esemény után örömmel megvizsgáljuk a látottakat, hogy lássuk, mi vált be, és mi nem, és milyen területeken kell finomítani” – fogalmazott a versenyigazgató.