A versenyigazgató úgy kezeli majd a sprintfutamokat, mint a normál versenyeket - F1VILÁG.HU

A versenyigazgató úgy kezeli majd a sprintfutamokat, mint a normál versenyeket

HIRDETÉS
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Forma-1-es versenyigazgatója, Michael Masi azt mondja, ők a maguk részéről ugyanúgy kezelik majd a sprintfutamokat, mint a normál versenyeket, ha tehát egy versenyző szabálytalanságot követ el, ugyanolyan szankcióra számíthat, mint eddig.
Starting grid during the Formula 1 Grosser Preis Der Steiermark 2021, 2021 Styrian Grand Prix, 8th round of the 2021 FIA Formula One World Championship from June 25 to 27, 2021 on the Red Bull Ring, in Spielberg, Austria - Photo Florent Gooden / DPPI

A 2021-es szezonban három versenyhelyszínen is új formátum szerint alakítják ki a versenyhétvégét: a hagyományos időmérő helyett egy sprintfutamot rendeznek majd szombaton, ennek végeredménye határozza meg a vasárnapi verseny rajtsorrendjét.

A futam győztesét hivatalosan pole pozíciósként jegyzik majd, a top 3 pedig pontokat is kap majd 3-2-1 arányban. A sprintfutamos hétvégékre vonatkozó szabályokat a héten ratifikálta a Motorsport Világtanács, Michael Masi versenyigazgató pedig még Ausztriában elárulta, ugyanolyan büntetések közül válogatnak majd, mint egy szokványos verseny esetében.

„Ha találkozunk egy incidenssel, melyben két versenyző érintett, a következő versenyre tudunk rajtbüntetést kiosztani. Szóval rajtbüntetést és időbüntetést alkalmazhatunk a vezetéssel kapcsolatos szabálytalanságokért” – mondta a szakember.

„Ami az erőforrásokra, illetve az effélékre vonatkozó szabályokat illeti, azokat másképp alkalmazzák majd, és maga a vasárnapi verseny lesz a fókuszban.”

A sprintfutamok egyébként nagyjából 30 percig tartanak majd, Masi viszont megerősítette, lesz egy maximális időtartam arra az esetre, ha piros zászlóval félbe kell szakítani a versenyt.

„Az egyetlen dolog, ami tényleg változott, az a versenytáv. Nyilván egy sprintről beszélünk, ami 30 perc hosszú, a maximális időtartam pedig vagy 60, vagy 90 perc lesz.”

Az új formátum a jövő hétvégi Brit Nagydíjon debütál majd, ezt követően pedig Monzában, és várhatóan Interlagosban is alkalmazzák majd.

„Az első esemény után örömmel megvizsgáljuk a látottakat, hogy lássuk, mi vált be, és mi nem, és milyen területeken kell finomítani” – fogalmazott a versenyigazgató.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!