A száguldó cirkusz mezőnye először vendégeskedik Miamiban, és bár a pálya vonalvezetése alapvetően tetszik a pilótáknak, a versenyhétvége eddig eltelt része alapján kiderült, hogy az aszfalt minősége hagy némi kívánnivalót maga után. A versenyzők arra panaszkodnak, egyáltalán nincs tapadás akkor, amikor elhagyják az ideális ívet, ez pedig komoly hatással lehet majd a verseny milyenségére is.
„Szerintem a legfontosabb, hogy a pályafelület egy vicc” – panaszkodott a Red Bull rutinos versenyzője, Sergio Perez, amikor arról kérdezték, számít-e előzésekre a vasárnapi versenyen.
„Nehéz lesz versenyezni. És az lesz belőle, hogy a versenyzők hibázni fognak, mert ilyen helyzetbe hoztak bennünket.”
A kétszeres világbajnok Fernando Alonso szerint a miami pálya aszfaltja nem üti meg az „F1-es sztenderdet”, míg Lando Norris azt mondta, az egyszerűen „nem elég jó”.
Alonso elárulta azt is, a versenyzők pénteki értekezletén beszéltek is a témáról, a tapadás minősége pedig szombatra sem javult.
„Még mindig nagyon nehéz letérni az ideális ívről. Mintha törmelékekre hajtanánk, szóval nehéz lesz” – mondta az Alpine versenyzője. „Pénteken is mondtuk már, hogy a pálya, az aszfalt nem üti meg az F1-es szintet. Nem tehetünk semmit. Ezen a hétvégén show-val kell szolgálnunk, jövőre viszont változtatni kell ezen. Nagyon nehéz így versenyezni.”
A McLaren versenyzője, Daniel Ricciardo szintén említést tett a silány minőségi pályáról.
„Szó szerint az ideális íven kell maradni. Máskülönben nem is vagy a pályán” – mondta az ausztrál. „Szóval ahelyett, hogy remek kihívást nyújtana, igazából egy dimenzió van, hiszen csak egyetlen opció rendelkezik, az ideális ív, ami egy kicsit felgumizódott. Szóval nem akarok hazudni, és azt mondani, hogy tetszik a felülete.”
Csapattársa, Lando Norris szerint ez főleg azért sajnálatos, mert rengeteg néző lesz kíváncsi a miami száguldásra, akiknek jó eséllyel csalódniuk kell majd.
„Az ideális íven nem olyan rossz a tapadás, egészen rendben van” – mondta. „De nagy a forróság, ami csak ront a helyzeten. Ami pedig az ideális íven kívüli részeket illeti, tényleg borzasztó.”
„És rengeteg a rajongó itt, mindenki lenyűgöző versenyre számít. Ha egy új aszfalttal próbálkozol, olyasvalamivel, amit még nem igazán csináltak korábban, akkor ilyen helyzetbe kerülünk. Az ember nem arra vágyik, hogy minden pálya ugyanolyan legyen, szeretjük a különbségeket, szeretjük az egyediséget. De amikor ilyen komoly várakozás övez egy versenyt, és jó küzdelmet akarsz, remek versenyzéssel akarsz szolgálni, szórakoztatni szeretnél, erre itt van ez az aszfalt, amit kipróbálnak, hogy majd meglátják, milyen lesz…”
„Nem elég jó, mert nem tudjuk azt nyújtani, amit várnak tőlünk, nem tudunk jó show-val szolgálni. Nem tudunk versenyezni. És nem a mi hibánk, de nagyon sajnálatos.”
Norris rámutatott, a tavaly bemutatkozó dzsiddai pályának például remek a tapadása.
„Ha olyan aszfalt lenne, mint a szaúdi pályáé, ahol nagyon nagy a tapadás, és bírja a forróságot, akkor szerintem mindenki egy rendkívül izgalmas versenyre számíthatna vasárnap” – magyarázta a McLaren-pilóta. „Hiszen ki lehet szélesíteni a pályát, ki lehet próbálni más íveket, meg lehet csinálni mindent.”
„Itt viszont mindenki majd próbál ragaszkodni az ideális ívhez, és így mindig sokkal nehezebb versenyezni…”