A bahreini idénynyitón Esteban Ocon kapott büntetést azért, mert nem megfelelően állt fel a rajtrácsra, míg vasárnap, Dzsiddában Fernando Alonso kapott időbüntetést hasonló vétségért. A spanyol pilóta ügye ráadásul meglehetősen drámai fordulatokat hozott, hiszen a leintés után megfosztották dobogós eredményétől, amit aztán később visszakapott.
A verseny utáni sajtótájékoztatón a résztvevő versenyzőket meg is kérdezték arról, valóban olyan nehéz-e a mai F1-es autókkal felállni a rajtrácsra – és kivétel nélkül mindannyian igennel feleltek. Köztük van a világbajnoki címvédő Max Verstappen is, aki ezzel együtt úgy látja, fontos, hogy szabályok vonatkozzanak az ilyen helyzetekre is.
„Egész egyszerűen nagyon rosszul látunk ki az autóból, valószínűleg ez a fő oka annak, hogy olykor nem állunk jól be a rajtkockába” – mondta a címvédő. „Fájdalmas, amikor így történik, de ugyanez a helyzet a fehér vonallal is a pályahatárok esetében.”
„Néha azon megy a vita, hogy nyertünk-e bármit is azzal, hogy kiszélesítettük a pályát, vagy sem. Szerintem van egy pont, amikor már szükség van egy szabályra. Nagyon bután néz ki, ha egyesek elkezdenek előnyt kovácsolni abból, hogy igazán balra vagy jobbra állnak, de nem tudom, mit csinálhatnánk jobban ezen a téren.”
A szaúdi versenyen győztes Sergio Perez osztja csapattársa véleményét, és szerinte néha szerencsére is szükség van akkor, amikor felállnak a rajtrácsra.
„Tényleg nehéz látni, hol állsz meg” – mondta a mexikói, aki elismerte, inkább korábban állt meg, hogy ne legyen problémája abból, hogy esetleg túlmegy a rajtkockáján.
„Én túlóvatoskodtam, és túl hamar álltam meg. De tényleg fogalmad sincs, amikor az autóban vagy. Nem tudod, hogy túlságosan hátul vagy-e, vagy túlságosan elöl. Jó, hogy van egy szabály, ugyanakkor viszont néha a szerencsén is múlik, hová pozícionálja magát az ember.”
A Mercedes versenyzője, George Russell szerint Alonso büntetése „túl extrém” volt, szerinte fontos, hogy legyen „józan ész” az efféle dolgokban.
„Hihetetlenül nehéz. Annyira alacsonyan ülünk, és a guminak is csak a felső 10-12 cm-ét látjuk, szóval nem látni a talajt magát” – magyarázta. „Ott vannak azok a kilógó hosszú sárga vonalak… Én még a sárga vonalat sem látom, nemhogy a fehér vonalakat, amikor meghatározzák a laterális pozíciót.”
„Nagyon-nagyon nehéz, ezért gondolom azt, hogy ebben a tekintetben fontos, hogy némi józan észt mutassunk.”