A brit-thai versenyző az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén törte csúnyán össze versenyautóját. Emiatt a csapat csak egy autóval tudott részt venni a versenyhétvége érdemi részében, ráadásul fájó döntést kellett meghoznia: az egyetlen állva maradt autót nem Logan Sargeant, hanem a hibázó Albon kapta meg a pontszerzés reményében — ami végül nem jött össze a vasárnapi versenyen.
James Vowles csapatfőnök pedig elárulta, Albon sérült kasztnija már hétfő hajnalban megérkezett a Williams grove-i gyárába, ahol az istálló szerelői azon nyomban el is kezdhettek dolgozni rajta. A brit szakember ezért azt reméli, a jövő hétvégi Japán Nagydíjon már újra két autóval dolgozhatnak.
„Magabiztos vagyok azzal kapcsolatban, hogy meg tudjuk javítani a kasztnit. Hoztunk intézkedéseket annak érdekében, hogy a kasztni hétfőn korán reggel visszaérjen a gyárba, azt hiszem, hajnali 2-kor érkezett meg. És már akkor ott volt egy csapat az épületben, mely elkezdett dolgozni rajta. Szétszedték és elkezdték a javítását” — mondta Vowles.
„Jó helyzetben vagyunk ahhoz, hogy elég korán visszakapjuk a kasztnit Szuzukára. Ami azt illeti, már Melbourne-ben készültek fotók és használtuk az NDT nevű technikát, amely roncsolásmentes vizsgálatot jelent. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy teljesen megértsük, milyen komolyak a károk, és mit kell tennünk.”
„A felkészülés pedig kulcsfontosságú. Ez azt jelentette, hogy már hétfőn hajnali 2 órakor elkezdődhetett a munka. Szóval Szuzukában két autónk lesz túl sok probléma nélkül.”
Vowles ugyanakkor elismerte, Albon melbourne-i balesete miatt most tovább csúszik a harmadik számú kasztni elkészülése, jó eséllyel az csak a kínai versenyhétvége után áll a Williams rendelkezésére.
„Az eredeti terv a szezonkezdetre az volt, hogy lesz három kasztnink, ahogyan azt el is várnánk az első versenyre. Ez aztán szépen átcsúszott a harmadik hétvégére, mivel az elemek egyre jobban elkezdtek csúszni, és aztán — különösen most, a kettes kasztnin való munka miatt — lesz egy újabb kis csúszás. Több ezer órát tölt kompozitokban, hogy készen álljon. Ez az egyik legnagyobb munka egy F1-es csapat életében. Hamarosan viszont lesz már egy kasztnink. Addig viszont meg kell birkóznunk az előttünk álló körülményekkel.”