A 2026-ra tervezett motorszabályok már jó ideje ismertek, az autókra vonatkozó technikai előírásokat azonban csak a napokban mutatta be a Forma-1 irányító testülete. Az FIA Technikai Tanácsadó Bizottságának csütörtöki online értekezletén számos problémát felfedtek, a csapatfőnökök pedig azt kérték, szombaton reggel egyeztessenek ezekről a montreali paddockban.
Úgy tudni, egyes csapatok szerint az FIA olyan szabályokat álmodott meg 2026-ra, melyek nem úgy fognak működni, ahogyan azt jelenleg gondolják. Ez vonatkozik az általános aerodinamikai koncepcióra is, egyes istállók szerint ugyanis az új autók kifejezetten lassúak lehetnek a leszorítóerő hiánya miatt, és rendszeresen lemerülhet az akkumulátoruk.
A csapatfőnökök egyeztetni szeretnének a tervezett 30 kg-os súlycsökkentésről is, vannak ugyanis aggályok azzal kapcsolatban, hogy a mezőny tagjai képtelenek lesznek majd az előírt minimumsúly közelébe kerülni autóikkal. De a csapatok szeretnének további részleteket megtudni az aktív aerodinamikai megoldásokról, az FIA ugyanis csütörtökön megerősítette, egy kétállású rendszert vezet be: az úgynevezett Z-móddal nagy leszorítóerőt biztosítanak majd a szárnyak, míg az X-móddal kis légellenállású módba állíthatók azok a nagyobb végsebesség elérése érdekében.
Úgy hírlik, vannak olyan csapatok, melyek szeretnék, ha a végleges szabályokat csak októberben publikálnák, hogy az FIA-nak legyen ideje finomítani azokon. Ennek van is létjogosultsága, hiszen a csapatok eleve csak január 1-jén kezdhetnek el dolgozni 2026-os autóik aerodinamikai összetevőin. A hírek szerint viszont az erre vonatkozó javaslatot megvétózta egy istálló, mely mindenképpen ragaszkodott a júniusi véglegesítéshez.
Sajtóhírek szerint ugyanakkor mégis lehet lehetőség arra, hogy csak ősszel véglegesítsék a 2026-os regulákat, a Nemzetközi Sportkódex 18.2.4-es cikkelye ugyanis lehetővé teszi azt, hogy a csapatok többségi szavazással döntsenek az októberi publikálás mellett — amennyiben megalapozott érvek szólnak emellett.
Csütörtökön egyébként az FIA azt jelezte, a Motorsport Világtanács (WMSC) várhatóan június 28-án ratifikálja a 2026-os szabályokat.