Az Aston Martin teljesítményére sokan már az előszezoni teszten is felkapták a fejüket, a csapat ráadásul úgy tűnik, a remek formát át tudta menteni az évadnyitó Bahreini Nagydíjra is: Fernando Alonso a pénteki nap leggyorsabbja volt, ráadásul a szombati, utolsó szabadedzésen is ő autózta a legjobb köridőt.
Azt viszont, hogy hogyan állnak a közvetlen riválisokhoz képest, leghamarabb csak a délutáni időmérőn láthatjuk meg, Dan Fallows technikai igazgató viszont örömmel konstatálta, hogy egy jó alapokkal rendelkező versenygép van a kezükben.
„Először is: elégedettek vagyunk az autóval. Az volt a célunk, hogy nagyot lépjünk előre a tavalyi versenygéphez képest. Szóval a relatív teljesítmény tekintetében határozottan elégedettek vagyunk azzal, hogy előre tudtunk lépni” – mondta a szakember. „És meglehetősen agresszív célokat tűztünk ki magunk elé. És nagyrészt sikerült is elérnünk ezeket.”
„A tesztek után elhittük, hogy egy olyan autónk van, amivel dolgozhatunk, ám hogy hogyan állunk a többiekhez képest… Tudom, hogy szeretnék, ha megjósolnám, de attól tartok, egyszerűen nem tudjuk ezt még.”
Fallows elárulta, amikor először elkezdtek dolgozni az autóval, látták, hogy az ugyanazt nyújtja a pályán, mint a szimulációk során.
„A fő dolog számunkra az, hogy a teszten megbizonyosodjunk arról, az autó nagyjából ugyanazt nyújtja, mint amire számítottunk a szélcsatorna és a szimulációk alapján. Technikai csapatként mindig örömteli, amikor olyan autónk van a pályán, amilyenre számítunk. És számunkra a tesztelés ezt mutatta, ami jó. Az autó meglehetősen kiszámítható.”
„Azt csinálja, amit szeretnénk, hogy csináljon, ez pedig nagy pozitívum. Viszont a relatív teljesítményről nagyon nehéz beszélni. Örülök, hogy nagy az izgalom a csapat körül, de az egyes csapatok annyira másképp tesztelnek, hogy tényleg csak ezen a hétvégén kaphatunk valamiféle jelzést arról, hogy mennyire jó is az autónk.”
„Nem gondolom, hogy feltétlenül meglepett bennünket az, hogy elértük a célokat. Viszont mindig van egyfajta kétely, miszerint valami nem egészen fog működni, vagy a korreláció cserben hagy, az autó pedig, amit építettél, nem egészen úgy muzsikál a pályán, ahogy vártuk.”