Amellett, hogy a Belga Nagydíjtól kezdődően az FIA szigorúan ellenőrzi majd az autók pattogásának mértékét, a tervek szerint a következő idényre módosít a padlólemezekre vonatkozó regulákon: 25 mm-rel megemelik a padlóélek magasságát, hogy megszüntesse a delfinezés jelenségét. Egyes csapatok azonban bírálják a tervezett intézkedéseket, a pattogás ugyanis nem minden istállót érint súlyosan, az új szabályok pedig szerintük szükségtelen és költséges fejlesztéseket vonnak maguk után.
A Mercedes viszont támogatja az intézkedést, Toto Wolff csapatfőnök pedig elárulta, a múlt hétvégi Magyar Nagydíjon egy orvosi jelentést is prezentáltak a Mohammed Ben Sulayemmel közös meetingen, mely bizonyíték arra, hogy a delfinezés bizony komoly egészségügyi kockázatot jelent a versenyzőkre nézve.
„Itt van ez a lobbi mindkét irányba, de alapvetően miről is beszélünk? Az FIA egy orvosi tanulmányt készíttetett a delfinezéssel kapcsolatban. Az orvosok összegzése az, hogy 1-2Hz-es frekvencia néhány percen át fenntartva agykárosodáshoz vezethet. A mi esetünkben 6-7Hz-ről beszélünk néhány órán keresztül!” – magyarázta a szakember.
„Szóval a válasz nagyon egyszerű: az FIA-nak valamit tennie kell.”
Hiába azonban az FIA orvosi jelentése, nem minden csapat van meggyőződve arról, hogy a biztonsággal kapcsolatos aggályok fennállnak a következő évre is. A Ferrarinál például úgy látják, azok az intézkedések, melyeket a Belga Nagydíjtól kezdve vezet be az FIA – köztük az oszcillációs határértékek megállapításával – elegendőek lennének.
„Azt gondolom, nagyon óvatosnak kell lennünk, amikor a biztonsági okokról beszélünk” – mondta Laurent Mekies sportigazgató. „Van néhány fontos téma, amit meg kell vitatni a jövőre nézve, például a bukókeretekkel kapcsolatban, vagy valami más. Szóval szerintem külön kell választanunk ezeket azon egyeztetésektől, melyeket a csapatokkal és az FIA-val folytatunk, hogy hogyan is lehetne jobbá tenni a helyzetet a delfinezéssel kapcsolatban. A technikai direktíva pedig teszi a dolgát.”
Bár a legutóbbi versenyeken a pattogás már nem okozott problémákat a csapatoknak, Toto Wolff szerint hiba volna azt gondolni, hogy a jelenség teljesen megszűnt.
„Továbbra is határozottan úgy hiszem, hogy nincs választása az FIA-nak és nekünk, valamit tenni kell. Nem szeretném, ha a jelenség felütné a fejét Spában, vagy olyan későbbi helyszíneken, ahol a pálya nem olyan sima úgy, hogy nem tettünk semmit, és azt mondjuk ’már túl késő’.”
„Az most az érv, hogy nem volt delfinezés meg pattogás a legutóbbi néhány versenyen. De ez nem számít, mert Silverstone, a Paul Ricard és Ausztria sem épp olyan pályák, ahol olyan sokat pattognak az autók.”