A 2019-es szezonra változtattak a száguldó cirkusz technikai reguláin, hogy a versenyautók könnyebben tudják követni egymást, ezáltal több előzést lássunk a versenyeken: leegyszerűsítették az első, és kiszélesítették a hátsó szárnyakat, illetve az ún. bargeboard-elemekre vonatkozó szabályok is változtak.
Az évadnyitó Ausztrál Nagydíj után a versenyzők többsége még szkeptikus volt az újítások hatékonyságával kapcsolatban, Bahreinben azonban már biztatóbb jeleket láthattunk.
Nikolas Tombazis, az FIA együléses versenyautókkal foglalkozó bizottságának technikai vezetője elárulta, a szimulációk szerint egyes helyszíneken akár 50 százalékkal több előzést láthatunk majd.
„Ausztráliában nem vártunk nagy különbséget, hiszen az előzések szempontjából az egy nehéz pálya” – magyarázta a szakember.
„Egyes szimulációk 10 százalékkal több előzést jeleztek, más versenyhelyszíneken viszont jóval nagyobb mértékű javulás várható, akár 50 százalékos is.”
„Eddig ezek a visszajelzések, de nyilván csak akkor tisztul a kép, ha már benne vagyunk a szezonban. Ausztráliában nem vártunk csodákat, de ami az aerodinamikát illeti, alapvetően arra számítunk, hogy megteszünk egy lépést a megfelelő irányba.”
„Látva az autókat a teszteken, illetve megfigyelve bizonyos megoldásokat, kétségkívül van néhány dolog, amit lehetne másképp csinálni a szabályokban, de ez mindig így van. Összességében elégedett vagyok azzal az iránnyal, amit az aerodinamika karakterisztikájával tettünk.”
„Kétségkívül nem érzem úgy, hogy elérkeztünk a végállomáshoz, és igazából soha nem dőlhetünk hátra, mondván, ’minden rendben’.”
„Mindazonáltal úgy vélem, hogyha nem változtattunk volna a szabályokon most, és csak ücsörögnénk és írogatnánk a 2021-es szabályokat, sokkal rosszabb helyzetben lennénk.”
„2019 egy nagyon hasznos gyakorlat volt. Hogy az idei szezon izgalmas bajnokságot szül-e, az attól is függ, a csapatok mennyire lesznek közel egymáshoz. És mint mindenki más, én is kíváncsian várom ezt.”