A Renault csapatfőnöke, Eric Boullier úgy véli, a 2013-ban életbe lépő új motorformula megalkotásakor kizárólag a Forma-1 érdekeit kell nézniük, és minden csapat álláspontját figyelembe kell venniük.
A Renault csapatfőnöke, Eric Boullier úgy véli, a 2013-ban életbe lépő új motorformula megalkotásakor kizárólag a Forma-1 érdekeit kell nézniük, és minden csapat álláspontját figyelembe kell venniük.
A tervek szerint a 2013-as idénytől kezdve a csapatok 1,6 literes turbómotorokat használnak majd, ez azonban nem mindegyik gyártó tetszését nyerte el, többen ugyanis a megemelkedett költségek, valamint a Forma-1 hírnevéért aggódnak.
A királykategória kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone is az ellentáborban foglal helyet, véleménye szerint ugyanis a kisebb – egyben gazdaságosabb – erőforrások egész egyszerűen nem illenek a Forma-1-be.
Noha a szabályokat már írásba foglalták, továbbra sincs egyetértés a csapatok között, a Forma-1-es Csapatok Érdekvédelmi Szervezetének (FOTA) alelnöki tisztségét nem régóta betöltő Eric Boullier pedig úgy véli, alaposan végig kell gondolni a megvalósítást.
„Hogy őszinte legyek, ez egy összetett vita és nincs egyszerű válasz” – vallotta be a szakember az Autosport című szaklapnak nyilatkozva.
„A Renault – mint autógyártó – hajlandó támogatni az új szabályokat, viszont igen, meg tudjuk érteni, hogy van néhány csapat, melyek vonakodnak ettől.”
A Renault első embere úgy véli, muszáj korrekt döntést hozni, hiszen kizárólag a sport érdekeit kell szolgálniuk, így semmiféle egyéni érdekérvényesítésnek nincs helye.
„Mindenkinek megvannak a saját érvei, és minden érv értékes, tehát továbbra is szükség van arra, hogy leüljünk és jobban megértsük, mit is akarnak a gyártók, hogy helyes döntést tudjunk hozni.”
„Az egyetlen dolog, amiről meg kell győződnünk – és ez egyben az egyike oka is annak, hogy jobban bele akartam folyni a dologba (a FOTA-ban) -, hogy az F1 érdekeit tartjuk szem előtt. Ez a legfőbb dolog – nem személyes érdekeknek kell érvényesülniük.”
A legfőbb vitát a költségek megnövekedése okozza, mely gyakorlatilag szembemegy a csapatok költségkorlátozásáról szóló egyezménnyel [Resource Restriction Agreement (RRA)], melynek megújítása komoly fejtörést okozhat az új motorformula bevezetésével.
Bár a legutóbbi, Maláj Nagydíjon lebonyolított – költségplafonnal kapcsolatos – tárgyalások nem voltak sikeresek, Boullier bízik abban, hogy hamarosan pont kerülhet az ügy végére.
„Mindannyian aláírtuk a megállapodást tavaly, Szingapúrban, ez pedig azt jelenti, hogy valamiben már egyetértettünk. Tehát vissza kell térnünk a megállapodás alapjához, és véglegesítenünk kell azt. Elég magabiztos vagyok azt illetően, hogy sikerül kitalálnunk valamit.”