A Force India vált az idény közben megváltoztatott abroncsok legnagyobb áldozatává – ezt állítja az indiai alakulat technikai igazgatója, Andy Green, aki szerint a Red Bull, a Mercedes és a McLaren egyértelműen profitált a módosításból.
A Force India vált az idény közben megváltoztatott abroncsok legnagyobb áldozatává – ezt állítja az indiai alakulat technikai igazgatója, Andy Green, aki szerint a Red Bull, a Mercedes és a McLaren egyértelműen profitált a módosításból.
A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli a váratlan defektektől hemzsegő Brit Nagydíj után döntött úgy, változtat abroncsainak összetételén, hogy biztonságosabbá tegye a versenyzést a királykategóriában.
Az olasz gumigyártó úgy döntött, a tavaly használt gumiszerkezetet ötvözi az idei keverékekkel, és bár a Pirelli szerint mindennek nincs olyan komoly hatása az erőviszonyokra, a Force India az elmúlt négy versenyt gyakorlatilag végigszenvedte.
Nemcsak az indiai kiscsapat az egyetlen, mely megsínylette a változásokat, a ferraris Fernando Alonso ugyanis Szingapúrban úgy nyilatkozott, valójában akkor inthettek búcsút a bajnoki címnek, amikor a Pirelli változtatott a gumik összetételén. De rajtuk kívül szenved még a Toro Rosso is, miközben a Red Bull, a Mercedes, a McLaren és a Sauber profitált a módosításból.
„A Ferrari és mi képesek voltunk arra, hogy a 2013-as abroncsokkal is extrém kasztnibeállításokat és guminyomást alkalmazzunk anélkül, hogy a gumik megszenvedték volna ezt. A többiek képtelenek voltak erre” – mondta Andy Green, a Force India technikai igazgatója az Auto Motor und Sport című német szaklapnak nyilatkozva.
„A Red Bull és a Mercedes jó kis lobbitevékenységet folytatott. Nagyon igazságtalan, ami történt. Ugyanolyan lehetőségeik voltak arra, hogy megfelelő autót építsenek a 2013-as abroncsokhoz, mint nekünk. Ha nem sikerült, az az ő problémájuk.”
A merevebb gumiszerkezet miatt a Force India és a Ferrari autói túlkormányzottá válnak a gyors kanyarokban, miközben a riválisok versenygépeinek kedvezett ez a módosítás.
„Egyszerűen túlkormányzottak vagyunk a tempósabb kanyarokban” – mondta Green. „A teljes hátsó aerodinamika nem passzol már, mivel a gumik kevésbé deformálódnak. Emiatt pedig megváltozott az autó hátuljának aszfalttól való távolsága. Az autó fejlesztésével már leálltunk, így a hasmagasság, valamint a felfüggesztés beállításainak megváltoztatásával tudunk reagálni.”