Albon már az időmérő edzésen sem remekelt csapattársához képest, ám legalább a 6. helyet megszerezte, így joggal bízott abban, hogy pontszerzéssel zárhatja a portugáliai versenyhétvégét.
A rajtnál viszont rengeteget veszített, és végül egy alternatív stratégiával sem tudta beverekedni magát a top 10-be: a 12. helyen intette le a kockás zászló.
„A rajtnál főleg a gumihőmérséklettel küszködtem – hogy őszinte legyek, mindkét autónk esetében ez volt a helyzet. Csak a középmezőnyben egy kicsit hektikusabb a dolog” – mondta a leintés után a fiatal pilóta.
„Elég sok blokkolóra fékezés volt, hogy elkerüljek néhány ütközést a startnál – szóval egy kicsit kusza volt az egész.”
„Onnantól kezdve pedig, amint a gumik üzemi hőmérsékletre hevültek, az autó nem volt túl rossz. Próbálkoztam az előzéssel, de épp a legrosszabb helyen, az utolsó, 14-es kanyarban küszködtünk leginkább. És mivel az 1-es kanyarban kínálkozik a legjobb előzési lehetőség, elég nehéz volt a helyzet.”
Albon azt mondja, alapvetően a Red Bull tempójával nem volt nagy gond, ám nem tudta kihasználni ezt az előzésekhez.
„Az autó egyébként egészen jó volt, de nem tudtam tiszta pályán autózni, az egész verseny során forgalomban voltam. Szóval frusztráló…”
„Az eredményt látva az egykiállásos stratégia jobb lett volna, mint a kétkiállásos, amivel megpróbálkoztunk, de megpróbáltunk valamit, ami végül nem jött be.”