Számtalan kritika érte az utóbbi néhány hónap során a Ferrari Forma-1-es istállóját, ami az ígéretes nyers tempója ellenére technikai problémák, vezetői hibák és stratégiai bakik következtében több alkalommal a Red Bull ölébe dobta a győztes trófeát. A nyári szünetre így óriásira nőtt a két istálló között a különbség, a Red Bull immár 97 ponttal vezeti a konstruktőri bajnokságot. A csapat botlásai számtalan rajongót elkeserítettek, de a helyzet kapcsán Jean Alesi mindenkit emlékeztetett arra, milyen hosszú utat járt be a Ferrari az utóbbi évek során.
A csapat egykori pilótája felidézte, alig két évvel ezelőtt a Ferrari egészen a konstruktőri hatodik helyig csúszott vissza, tehát alig két év alatt sikerült versenyképessé válnia és visszatérnie az élmezőnybe.
„Ez nem olyan rossz év a számukra, az utóbbi néhány esztendő során nagyon rossz autóik és szezonjaik voltak. A dobogóra is alig tudtak felállni, mire 2021-re kicsit feljavultak. Most az új szabályok keretében egy rakétaautóval álltak elő, ami mindenhol nagyon versenyképes” – kezdte Alesi, aki 1995-ben első és egyetlen F1-es futamgyőzelmét szerezte a Ferrarival.
„Eljött a szezon fele, így lehetőségünk van értékelni, ami eddig történt. Voltak pillanataik, amikor rosszkor hoztak rossz döntéseket. Láthatják, egy apró hibának mekkora hatása lehet. Amit mondani akarok, hogy fontosabb egy gyors autóval rendelkezni, amit később finomhangolnak. Ez a csapat jó ideje nem nyert világbajnokságot, jelenleg is a magukat építik. Ráadásul olyanokkal harcolnak, mint a Mercedes és a Red Bull, akik az utóbbi 12 év során mindent megnyertek. Ez a finomhangolás időbe telik.”
Alesi a futball világával állította párhuzamba a Ferrari helyzetét, valamint arra kérte a rajongókat, hogy vegyék figyelembe az összképet.
„Valószínűleg létezésük kezdete óta nagy körülöttük a felhajtás, a rajongók pedig nagyon kritikusak. Van egy rovatom a Corriere della Sera című lapban, amiben a Magyar Nagydíjat követően megszólítottam a rajongókat. Azt írtam: ’Kérem, ez nem a négyévente megrendezett futball világbajnokság, ahol a világ végét jelenti, ha valaki kihagy egy büntetőrúgást’. A versenyzés nem ilyen. A Ferrari képes kezelni a kritikákat, de ez akkor sem szép.”
„Én hiszek [Mattia] Binottóban és a fiatal csapatában. Olyan mérnökök ellen versenyeznek, mint például [a Red Bull vezető tervezője] Adrian Newey, aki egy szupersztár. Mérnökként mindig nyerő autókat tervezett, és őszintén szólva a Ferrari most gyorsabbnak tűnik. Ez egy nagy eredmény” – méltatta az olaszokat Alesi.