Pedig az időmérő nem alakult túl jól számára, nem jutott ugyanis a Q3-ba, így csak a 13. helyről kezdhette meg a holland futamot. Alonso azonban hamar megkezdte a menetelést felfelé: már a nyitókörben maga mögött hagyta az AlphaTaurikat, majd korán a kemény keverékű gumikra váltott, elmondása szerint ugyanis szerettek volna tiszta pályán autózni.
A stratégia működött, Alonso egészen a 6. helyig küzdötte fel magát, és szinte az egész versenyen padlóig tudta nyomni a gázt.
„70 időmérős körünk volt, a verseny egyetlen pontján sem pihenhettünk! A rajtom jól sikerült, de veszítettem egy helyet kívül, szóval keményen kellett harcolnom, hogy nyerjek néhány helyet. Nagyon keményen kellett nyomnunk, hogy működjön az a középső etap” – mondta az Alpine pilótája a leintés után.
Mivel nem jutott az időmérő utolsó szakaszába, egy vadonatúj szett lágy gumit fel tudott használni az utolsó etapban – nem sokkal azután azonban, hogy a bokszba hajtott, beküldték a biztonsági autót.
„Amikor azt gondoltuk, sokkal nyugodtabb lesz a verseny vége a remek és friss lágy gumikkal, bejött a Safety Car, és ismét küzdenünk kellett az utolsó 12 körben. Szóval kíméletlen verseny volt!”
Alonso közelről figyelte Sergio Perez és Carlos Sainz csatáját az 5. helyért, ám tudta, hogy utóbbi versenyző büntetést kap majd, így türelmesen kivárt.
„Tudtam, hogy Carlosnak van egy 5 másodperces büntetése, úgyhogy nem akartam túl keményen harcolni, és okozhattak volna problémát a mögöttem lévő autók is. De remek verseny volt, és végül még egy pozíciót nyertünk a végén. Spában is loptunk egy pozíciót a Ferraritól, és itt is sikerült.”