Ő volt az első duplázó idén, és miután a Német Nagydíjon is győzött, elsőként neki van három elsősége 2012-ben. Fernando Alonso magabiztos előnnyel vezeti a pontversenyt is, mindezt ráadásul úgy, hogy szerinte nem is a Ferrari a leggyorsabb száraz aszfalton.
Ő volt az első duplázó idén, és miután a Német Nagydíjon is győzött, elsőként neki van három elsősége 2012-ben. Fernando Alonso magabiztos előnnyel vezeti a pontversenyt is, mindezt ráadásul úgy, hogy szerinte nem is a Ferrari a leggyorsabb száraz aszfalton.
Niki Lauda úgy vezette fel a győztesnek szóló kérdését a hockenheimi dobogón, hogy milyen érzés spanyolként olasz autóval német futamot nyerni? „Nem értek a politikához, de tudom, hogy Spanyolországban nem a legjobb a helyzet mostanság, de spanyol pilótaként olyan olasz autóval nyerni itt, amit egy görög tervezett, jó érzés. Élvezzük a győzelmet”- mondta Alonso.
„A pole pozíció volt a győzelem kulcsa, mert nehéz volt előzni, és nem is mi voltunk a leggyorsabbak szárazon, de sikerült megtartanunk a pozíciónkat”- tette hozzá, miközben a mögötte célba érő Sebastian Vettel és Jenson Button még nyakon öntötte pezsgővel.
Alonso később részletesebben is elemezte sikerét: „Elég versenyképesek voltunk ahhoz, hogy megtartsuk az első helyet. Ezen felül a csapat jó stratégiai döntéseket is hozott. Például amikor Jenson a bokszba hajtott, mi is reagáltunk. Tudtam, hogy onnantól kezdve nehéz lesz a hátralévő 27 kör Jensonnal a nyakamon. Az autó tapadása és végsebessége is jó volt, ami elég volt ahhoz, hogy megtartsam a vezetést a 6-os kanyarban, az utána következő szakaszon úgysem lehet előzni, így ezen felül már csak a gumikra kellett figyelnem.”
A futam előtt nagy kérdés volt, hogy a gumik hogyan viselkednek majd. A Ferrari pilótája pozitívan csalódott az abroncsokban, hiszen a várakozásoknak megfelelően működött a két kiállásra épülő taktikájuk. A spanyol röviden már a következő futamra is kitért.
„Szoros lesz a magyar futam. Az ottani pálya rövid, és idén már többször is láthattuk, hogy akár nyolc-kilenc autó is lehet két-három tizedmásodpercen belül. Tökéletes felkészülésre van szükségünk, és az időmérőn sem hibázhatunk, mert néhány tizedes veszteség is oda vezethet, hogy kiszorulunk a top10-ből. A mostani csomagunkból ki kell hoznunk a maximumot, de talán néhány új fejlesztést is bevetünk majd Magyarországon”- zárta mondandóját a tabellát 34 pontos előnnyel vezető Alonso.