A spanyol versenyző idén eddig 7 dobogós eredményt tudott szerezni, nemrég, Zandvoortban pedig a győztes Max Verstappen mögött másodikként ért célba. Az viszont már a monzai hétvége legelejétől kezdve nyilvánvaló volt, hogy az Aston Martin autója nem lesz olyan ütőképes a tempós olasz pályán – ez pedig megerősítést nyert szombaton és vasárnap is. Alonso csak a 10. helyről rajtolt a futamon, melyet végül a 2 pontot érő 9. helyen fejezett be. Azt mondja, az eredmény felejthető, ugyanakkor viszont sokat kell tanulniuk az Olasz Nagydíjból.
„Nyilvánvalóan rengeteg leckét kell megtanulnunk erről a versenyzől. Nem voltunk versenyképesek, szóval erre kell leginkább fókuszálnunk. Meg kell értenünk, hogy az ilyen típusú pályákon mit kell másként csinálnunk a jövőben – például jövőre, amikor megérkezünk ide” – mondta a kétszeres világbajnok.
„Ami a versenyt illeti, nem igazán van miről beszélni, az elejétől a végéig lassúak voltunk, és nem volt lehetőségünk arra, hogy a kilencediknél jobb pozícióért harcoljunk. Szóval elvisszük ezeket a pontokat, és remélhetőleg rengeteg leckét is.”
Arra a kérdésre, hogy frusztráló volt-e számára az, hogy nem volt versenyképes autó alatta, Alonso így felelt: „Frusztráló, mert mentálisan és fizikailag nagyon megterhelő verseny volt ezzel az autóval. Nagyon alacsony volt a tapadás, nehéz volt vezetni. Szóval ez volt számomra az év egyik legnehezebb versenye.”
„És a legrosszabb eredmény is, szóval ez egy anonymus futam lesz, senki sem fog emlékezni erre. Nekem viszont meglesz fejben, mert kemény volt. De ahogy mondtam, remélhetőleg hasznos leckéket kaptunk az autó vagy az adatok révén, és legközelebb jobbak leszünk.”
Alonso hozzátette, lényegében a problémát az okozta, hogy az AMR23-as kódjelű versenyautó az ilyen jellegű pályákon nem elég hatékony.
„Azt hiszem, az autó, illetve az autó hatékonysága nem olyan jó, mint amilyennek lennie kellene egy ilyen típusú pályán, ahol a légellenállási szint nagyon fontos. Úgy tűnik, ez a gyengeségünk. Tisztában vagyunk vele. Jobbnak kell lennünk, elő kell állnunk ötletekkel.”
A Forma-1 mezőnyének korelnöke hozzátette, annak örül, hogy ki tudta hozni a legtöbbet a rendelkezésükre álló csomagból: „Szerintem jó munkát végzünk minden vasárnap. Kihoztuk a legtöbbet az autóból – ez sajnos most egy 9. helyre volt elég, de máskor jók vagyunk egy 2. pozícióra, mint Zandvoortban.”
„Nem hibázunk. Jól csináljuk a stratégiát, a kerékcseréket, nincsenek olyan nagy hibáink, mint az ellenfeleinknek – mint amilyeneket ők csináltak az év elején. Szóval remek előnyünk van a pontok terén.”
„De való igaz, egyre szorosabb, és most a Ferrari is elénk került a konstruktőrök versenyében. Megpróbálunk visszavágni Szingapúrban.”