Fernando Alonso elégedetten nyilatkozott, miután különösebb probléma nélkül, sikeresen teljesítette idei első kollektív tesztnapját az új Ferrarival a spanyolországi Valenciában.
Fernando Alonso elégedetten nyilatkozott, miután különösebb probléma nélkül, sikeresen teljesítette idei első kollektív tesztnapját az új Ferrarival a spanyolországi Valenciában.
A kétszeres világbajnok volt a nap legaktívabb versenyzője a maga 97 megtett körével, azaz megfelelő mennyiségű információt tudott begyűjteni már az első napon, így a mérnököknek lesz mit elemezniük az éjszaka folyamán.
Alonso hét tizedmásodperccel lemaradva a tempót diktáló Sebastian Vettel mögött az ötödik helyen landolt, ám elmondta, hogy a mai nap nem a minél jobb köridők eléréséről szólt, sokkal inkább az volt a céljuk, hogy minél jobban megismerjék az új autót.
„Minden rendben van, jól érzem magam, semmi meglepő nem történt” – mondta a spanyol versenyző a riportereknek.
„A legfontosabb szempont ezen a teszten, hogy a lehető legtöbb kilométert megtegyük, hogy minél jobban megismerjük az autót, sok adatot begyűjtsünk, amiket majd visszatérve Maranellóba, kielemezhetünk.”
„A mai egy pozitív nap volt, semmi mechanikai probléma nem hátráltatott minket, szóval abszolút pozitívan tudok visszatekinteni erre a tesztre.”
„Mivel a gumik száma limitálva van, észben kell tartanod, hogy egy garnitúrát hagyj délelőttre, egyet a délután első, egyet pedig a második felére. Nagyon nehéz pontos beállításokat végezni, és egyelőre még sok mindenre nem kaphatunk választ.”
Alonso megerősítette, hogy a versenyzőknek több dolguk lesz az idei évtől a pilótafülkében, mert a hibrid rendszert (KERS) és a menet közben állítható hátsó szárnyat is működtetniük kell vezetés közben, amihez még hozzá kell szokniuk.
„Természetesen nem olyan egyszerű, így ha elveszted a koncentrációdat, akkor a teljesítményed is esik” – magyarázta. „Azonban ez egy olyan dolog lesz, amit azok a versenyzők, akik gyorsan képesek alkalmazkodni a helyzetekhez, előnnyé kovácsolhatnak.”
Bár korábban sokan attól tartottak, hogy a hátsó szárny esetleges meghibásodása (aktív állapotban maradása) komoly veszélyt jelenthet a fékzónákban, Alonso mindenkit megnyugtatott.
„Semmit nem érzel, mikor visszaáll alaphelyzetbe” – magyarázta. „Egyszerűen bíznod kell benne. A tükrökben látod a hátsó szárnyat, de mikor fékezel, nem nézed azt. Azonban ha valami netán történne, és a rendszer meghibásodna, a légnyomás visszaállítja az elemet alaphelyzetbe.”