Alonso a 3. helyről vágott neki a kínai versenynek, sőt, a rajtot követően Sergio Perezt is megelőzte, így egy darabig a 2. pozícióban autózhatott. A spanyol aztán egyre hátrébb csúszott, és úgy tűnt, az 5. vagy 6. helyre lehetnek reális esélyei. A verseny közepén aztán, amikor pályára küldték a biztonsági autót, Alonso autójára a lágy keverékű abroncsokat szerelték fel a bokszban, így számítani lehetett rá, hogy a kétszeres világbajnoknak még egyszer ki kell majd állnia.
Ez meg is történt, Alonso a 12. helyre csúszott vissza, ám végül fel tudta küzdeni magát a 7. helyre. Alonso a verseny után elárulta, mi volt az oka a furcsa stratégiának.
„Nem volt már több kemény gumink. Egy lágy és egy közepes maradt, és 35 kör állt előttünk, és a számításaink szerint nem tudtunk volna elmenni a végéig” — magyarázta a kétszeres világbajnok. „Sok biztonsági autós kör volt, míg eltávolították a Saubert, és amint kiállt a Safety Car, jöhetett is újra, mert baleset történt.”
„Gyorsnak éreztem magam, de a helyezések nem néztek ki jól, amikor a 10. helyen álltam. Nehéz volt, és ez volt az egyelten stratégia, amit követhettünk. De jó, hogy a leggyorsabb kör meglett a végén, jó volt gyorsnak érezni az autót. Idén remekül működik a DRS-ünk, szóval nagyon könnyű volt előzni. Az utolsó kanyarban majdnem összetörtem az autót, a maximumot adtam.”
Alonso ugyanakkor hozzátette, az Aston Martinnak alapvetően nem volt elég jó a tempója a futamon.
„Nem volt megfelelő tempónk, és sok minden történt ezen a kacifántos versenyen. Ennek ellenére fontos volt, hogy szerezzünk néhány pontot, ráadásul bónuszként a leggyorsabb kört is megfutottuk” — magyarázta. „Jól rajtoltunk, és feljöttünk a 2. helyre; egy pillanatra azt gondoltam, jó lenne vezetni a versenyt egy körön át, de ezt nem tudtuk megvalósítani.”
Az Aston Martin csapatfőnöke, Mike Krack hozzátette, hogy a sprintfutamon látott jelentős gumidegradáció miatt aggódtak amiatt, hogy a kétkiállásos stratégia működni fog egy kemény és két garnitúra közepes keverékkel, ezért döntöttek végül a három kiállás mellett. A szakember szerint végül összejött a kárminimalizálás.
„Úgy voltunk vele, talán jobb használni azt az új lágy garnitúrát, ami megmaradt. Egy kicsit kockázatos volt. Aztán jött a biztonsági autó, vagyis maradt, és meghosszabbodott ez a periódus. Nem lehetett kihasználni azt a lágy gumit abban a szakaszban” — magyarázta.
„Utána már csak kárminimalizálás volt. Összességében, ha megnézzük az autó tempóját, ami nem volt elég jó a versenyen, az optimális eredmény a biztonsági autó nélkül a 6. hely volt. Végül hetedikként végeztünk és megfutottuk a leggyorsabb kört. Kárminimalizálás.”