A spanyol versenyző a 7. helyen ért célba a szezonzáró futamon, ezzel az eredménnyel pedig megszerezte a 4. helyet az egyéni összetettben, második kerékcseréje után azonban a versenybírók „jegyezték” egyik akcióját. Történt ugyanis, hogy bokszkiállása után közvetlenül Lewis Hamilton elé tért vissza a pályára, majd az 5-ös kanyar előtt a jobb oldalra húzódott, és látszólag elemelte a lábát a gázról.
Hamiltont ez igencsak meglepte, a rádión pedig azonnal jelezte is csapatának, hogy Alonso büntetőfékezett előtte. A versenybírók végül úgy döntöttek, nem büntetik a spanyolt. Az incidens után Hamilton rögtön megelőzte a spanyolt a DRS-t használva, a spanyol azonban a következő szakaszon vissza is tudta venni a pozíciót, és végül két pozícióval a brit előtt ért célba, miután az utolsó körben megelőzte Yuki Tsunodát is.
A verseny után a kétszeres világbajnok elárulta, azért lassított le, hogy elengedje maga mellett Hamiltont, és ő nyithassa a DRS-t a 6-os kanyar előtt. A verseny után a hétszeres világbajnok ugyancsak kritizálta Alonsót, a spanyolt azonban ez nemigen hatotta meg.
„Lewis nyilvánvalóan nagyon okos és igazán jól érti a sportot, sok tapasztalata van — de nekem több!” — mondta a kétszeres világbajnok, majd arra a kérdésre, hogy meglepte-e Hamilton reakciója, így felelt: „Igen is meg nem is.”
„2012-ben, [valójában 2013-ban – a szerk.] Kanadában ugyanezt csináltuk, szóval 11 évvel később megpróbáltuk a másiknak adni a DRS-t az 5-ös kanyarnál, de mindkét esetben én nyertem, szóval rendben van.”
Alonso hozzátette, az Aston Martinnak „sokkal jobb tempóra volt szüksége az előzéshez, mert egy kicsit lassúak” voltak az egyenesekben: „Ez volt a gyengeségünk az egész szezon során.”
„Körülbelül a 16. körben megejtettük az első kiállásunkat, és tudtuk, hogy hosszú verseny vár ránk onnantól kezdve. De végül a tempó jó volt a 7. és 8. helyre. Ahogy mondtam szombaton is, az időmérős köröm nagyon jó volt, de a tempó aggasztó. Ezt láttuk is most. Éppen csak le tudtuk győzni az AlphaTaurit, de ez nem volt elég.”