A kétszeres világbajnok a remek időmérőt követően a 3. helyről várhatta a piros lámpák kialvását, majd Sergio Perezt megelőzve Max Verstappen mögött találta magát. A spanyol próbálta tartani magát az élbolyban, de nem volt könnyű dolga a McLarenekkel és a Ferrarikkal szemben.
Alonso az 5. helyen autózott, amikor pályára küldték a biztonsági autót, ez elmondása szerint nem kedvezett nekik, és kénytelenek voltak bevállalni a lágy keverékű gumikat. A hajrában aztán volt egy hajmeresztő pillanata is, ám a célegyesre ráfordító kanyarban elképesztő reflexekkel megfogta versenyautóját.
„Őrült verseny volt, rengeteg minden történt” — mondta a kétszeres világbajnok. „Nagyszerűen rajtoltam, megszereztem a 2. helyet, jó volt az első pár kör, és aztán jött néhány biztonsági autós periódus, ami nem segítette a stratégiánkat.”
„Az utolsó etapban, a verseny végéig a többiek jobban vigyáztak a gumijaikra, nekünk pedig be kellett iktatnunk még egy kiállást. Ez nem volt ideális. A végén majdnem össze is törtem magam, de aztán meglett a leggyorsabb kör és a 7. hely is, szóval összességében jó hétvégénk volt.”
Arra a kérdésre, hogy elégedett-e a csapata által alkalmazott stratégiával, miszerint a többiekkel ellentétben ők a lágy gumikkal próbálkoztak a verseny közepén, Alonso így felelt: „Igen, igazából csak egy garnitúra kemény gumink volt, és a kemény gumikon futott etapunk közepén bejött a biztonsági autó. Szóval a jó versenygumink elszállt, szóval nem igazán maradt több opciónk.”
Alonso aztán nevetve hozzátette: „Meglátjuk, legközelebb lehet, hogy nem indulunk el a sprintfutamon, hogy spóroljunk a gumikkal, és jobban tudjunk versenyezni vasárnap. És így furcsa büntetést sem kapunk!”