Nem változik meg jelentősen a versenyek stílusa az új szabályok miatt – legalábbis ezt feltételezi Fernando Alonso, a Ferrari Forma-1-es csapatának spanyol világbajnoka.
Nem változik meg jelentősen a versenyek stílusa az új szabályok miatt – legalábbis ezt feltételezi Fernando Alonso, a Ferrari Forma-1-es csapatának spanyol világbajnoka.
Az idei szezont megelőzően jelentős technikai szabályváltozások léptek életbe a királykategóriában: a kisebb, 1,6 literes V6-os turbómotorok mellett aerodinamikai fronton is komoly változások történtek, emiatt sokan azt gondolják, maga a versenyzés is megváltozik majd a Forma-1-be.
Idén ráadásul már nemcsak a gumikkal, de az üzemanyaggal is spórolniuk kell a versenyzőknek, egy futamon ugyanis mindössze 100 kilogrammnyi benzin égethetnek el, ami jóval taktikusabb versenyeket ígér.
Az előszezoni teszteken látottak alapján azonban Fernando Alonso úgy vélekedik, maga a versenyzés nem lesz más, mint az elmúlt években.
„Nincs nagy különbség tavalyhoz képest. A vezetési stílust tekintve semmi jelentősről nem beszélhetünk” – fogalmazott a kétszeres világbajnok.
„Tavaly már az etap első körétől kezdve spóroltunk a gumikkal, és idén is így lesz. Szóval semmi sem lesz más. Nem hinném, hogy ez nagyban megváltozik, de nyilvánvaló, hogy az autók lassabbak.”
A spanyol kifejtette, nincs lenyűgözve attól a ténytől, hogy tempó tekintetében idén feltehetően elmaradnak majd az eddig látottaktól.
„Az autóknak kisebb a leszorítóerejük, a versenyeken pedig a motorerő is redukálva lesz, hiszen jobban kell takarékoskodni az akkumulátorral, mint az időmérőn” – magyarázta.
„Emiatt pedig a versenyek lassabbak lesznek, mi viszont inkább gyorsan szeretünk körözgetni.”
A 32 esztendős versenyző mindazonáltal elismerte, a hétvégék lefolyása bizony megváltozik idén.
„A Forma-1 új szabályai teljesen mások, mint amikhez hozzászoktunk. Tehát a hétvégék koncepciója megváltozik az idei évre, a szombati és vasárnapi napok ugyanis jelentősen különböznek majd egymástól.”
„Az időmérőkön megpróbálunk majd mindent kihozni az autóból, a határokat feszegetjük az új motorral, tényleg a lehető legjobb eredményre törekszünk. A versenyen viszont meg sem közelítjük majd ezt a szintet.”
„Tavaly a versenyek vége felé új gumikon nagyon gyors körökre voltunk képesek, idén viszont a futamok záró szakaszaiban észben kell tartani, hogy mennyi üzemanyagunk is maradt, milyen állapotban vannak az akkumulátorok és a gumik. Szóval nagyon okosan menedzselni kell ezeket a paramétereket.”