Fernando Alonso elmondta, hogy felőle akár eshet is az eső a vasárnapi versenyen, ugyanis meg van győződve arról, hogy versenygépe mind a száraz, mind a vizes pályán kiválóan teljesít Szingapúrban.
Fernando Alonso elmondta, hogy felőle akár eshet is az eső a vasárnapi versenyen, ugyanis meg van győződve arról, hogy versenygépe mind a száraz, mind a vizes pályán kiválóan teljesít Szingapúrban.
A Ferrari spanyol versenyzője zsinórban második rajtelsőségét szerezte meg a mai időmérőn, ahol egy tizeddel ugyan, de maga mögé utasította Sebastian Vettelt, akinek így meg kellett elégednie a második hellyel.
A meteorológusok előrejelzései szerint az elmúlt napokhoz hasonlóan, vasárnap is esni fog az eső, ami azt jelenti, hogy még ha el is áll a verseny kezdésének időpontjáig, szinte biztosra vehető, hogy nyirkos pályán veszi kezdetét a megmérettetés.
Alonso azonban úgy érzi, hogy nincs mitől félnie, mert versenygépe mind a száraz, mind a vizes pályán kiválóan teljesít a szingapúri aszfaltcsíkon.
„Egy nagyon kemény verseny lesz, de a legjobb pozícióból rajtolhatunk” – mondta. „Az első pozíció mind száraz, mind vizes pályán segíthet, mert az élen a legjobbak a látási viszonyok, így ezt ki kell majd használunk.”
„Amennyiben a holnapi nap folyamán bármikor is esni fog az eső, biztosra vehető, hogy a pálya egyes részei vizesek maradnak a versenyre, szóval minden a túlélésről fog szólni.”
„A pole pozíciónál jobb helyről nem is lehetne rajtolni, és egyáltalán nem aggódunk, hogy esetleg vizes lesz a burkolat, mert mind száraz, mind vizes pályán kiválóan teljesít a versenygépünk, ami hatalmas magabiztosságot ad számunkra.”
Alonso jelenleg 19 ponttal van lemaradva az ötödik pozícióból rajtoló, a bajnokság élén álló Mark Webber mögött, és elmondása szerint céljuk az lesz, hogy pontokat hozzanak a Red Bull ausztrálján, illetve Lewis Hamiltonon, aki szintén előtte áll a bajnokságban.
„A legfőbb célunk az, hogy a dobogóra álljunk” – mondta. „Jelenleg Lewis és Mark előttünk áll a bajnokságban, szóval célunk az lesz, hogy ha tudunk, előttük végezzünk a versenyen, ha viszont nem, akkor a lehető legközelebb maradjunk hozzájuk, hogy minél kevesebb pontot veszítsünk.”