Egyelőre egyetlen sima menete sem volt az F1-es mezőnynek a montreali fordulón, amelynek mindkét pénteki szabadedzését az eső bonyolította. Az első 60 perces menet előtt jégeső ért a pálya környékére, aminek következtében 20 perc késéssel hajthattak pályára a csapatok, ráadásul a maradék időt Zhou Guanyu balesete miatt egy piros zászló is lerövidítette. A második szabadedzés során némileg több idejük maradt az adatgyűjtésre, bár annak elejét és végét is az eső korlátozta. Fernando Alonsónak a megfelelő időben sikerült üzemi hőfokra melegítenie a lágy Pirelliket, így az Aston Martinnal a hétvége eddigi legjobb idejét, 1:15,810-et futott az FP2-n.
„Mindenki számára nehéz péntek volt, az FP1-es és az FP2-n sem futottunk túl sok kört. Az igazán száraz és az igazán esős körülmények alatt sem teljesítettünk rendes köröket. A semmi közepén vagyunk, de ezek is hasznos információk, mivel az időmérő és a futam is hasonló lehet. Ki kell elemeznünk az adatokat és okosnak kell lennünk. Egy jó döntés öt másodperces előnyt hoz, egy rossz pedig tönkreteszi a versenyünket.”
Hogy a körülmények még bonyolultabbak legyenek, a montreali vonalvezetést a közelmúltban újraaszfaltozták, ami azt eredményezte, hogy a nap előbukkanásával az ideális ív látványosan gyorsan felszáradt. Alonso szerint a hétvégi sikerről vagy a kudarcról elsősorban az dönthet, ki, mikor és milyen keverékű abroncs mellett teszi le a voksát.
„Jónak tűnik” – véleményezte az új felületet a kétszeres világbajnok. „Jelenleg eléggé poros, de eközben a tapadása eléggé magas, szóval szerintem ez egy jó minőségű aszfalt. Igazi esős körülmények között még ki kell próbálnunk, hogy kiderüljön, jelentkezik-e aquaplaning vagy ilyesmi. Ettől függetlenül a nézők egy érdekes hétvége elé néznek, számunkra viszont lutri lesz, mikor milyen abroncsokat teszünk fel. Lássuk, jó döntéseket hozunk-e.”