A Forma-1-ben korábban számos megoldással próbálkoztak már, 1950 és 1995 között például két napon is időmérőt tartottak — egyet pénteken, egyet pedig szombaton, és végül az összesített eredmények alapján alakították ki a rajtsorrendet. 1996 és 2002 között aztán egyórás időmérőket tartottak, mindenki annyiszor gurult pályára, ahányszor csak akart, 2003-ban és 2004-ben pedig minden versenyzőnek csupán egy próbálkozása volt.
2006-ban aztán bevezették a kieséses időmérőt: a kvalifikációt három szakaszra bontották, ekkor azonban a Q3-ban még a versenyzőknek azzal az üzemanyag-mennyiséggel kellett kvalifikálniuk, mellyel nekivágtak a másnapi versenynek. A jelenlegi formátum 2010 óta van érvényben a Forma-1-ben, bár 2016-ban megpróbáltak változtatni rajta, az újítás viszont olyannyira nem vált be, hogy az évad harmadik versenyhétvégéjére sutba is dobták a változtatást.
HIRDETÉS
HIRDETÉS
Az Aston Martin versenyzője, Fernando Alonso viszont úgy látja, a formátum mostanra elavulttá vált, és mindenképpen változtatni kellene rajta.
HIRDETÉS
„Ez az időmérős formátum elavult. Ami eddig a hétvége legjobb része szokott lenni, amikor az autók úgy istenigazából életre kelnek, az most a legrosszabb mindenki számára” — fejtegette a kétszeres világbajnok az AS című spanyol lapnak. „Pályahatárok, forgalom, feltartás, törölt körök, és a többi. Örülünk, hogy vége, ennek nem így kellene lennie.”
Jelenleg egyébként nincs napirenden a Forma-1-es időmérők módosítása, ez azonban nem jelenti azt, hogy a közeljövőben nem lesznek egyeztetések a kérdésben.
HIRDETÉS
HIRDETÉS