A Ferrari spanyol versenyzője, Fernando Alonso a maranellói gárda hivatalos weboldalának nyilatkozva szerdán elárulta, habár szeretne futamgyőzelmekért harcba szállni, Sebastian Vettel egyelőre túl nagy falatnak bizonyul a mezőny számára.
A Ferrari spanyol versenyzője, Fernando Alonso a maranellói gárda hivatalos weboldalának nyilatkozva szerdán elárulta, habár szeretne futamgyőzelmekért harcba szállni, Sebastian Vettel egyelőre túl nagy falatnak bizonyul a mezőny számára.
A regnáló világbajnok tökéletesen kezdte az idei évet, hiszen Ausztráliában és Malajziában és az első rajtkockából indulva szerezte meg a győzelmet.
Fernando Alonso ezzel szemben Melbourne-ben negyedikként, Sepangban pedig csupán hatodikként ért célba, így két futam után hátránya 30 pont a világbajnoki tabellán.
A kétszeres világbajnok ezzel együtt bizakodva várja az előttünk álló hétvégét, hiszen úgy érzi, a versenyen képesek lesznek jó teljesítményt nyújtani a Ferrari autói.
„Mint azt már Ausztráliában és Malajziában is láthattuk, a versenytempónk sokkal jobb, mint az időmérőn nyújtott teljesítményünk” – mondta Alonso.
„Sepangban Felipe és én is elég jó tempóval rendelkeztünk ahhoz, hogy a dobogóért harcoljunk, ez pedig egy fontos visszajelzés számunkra, még ha nem is olyan helyen végeztünk, mint lehetett volna.”
„Természetesen mindig szeretnék a győzelemért harcba szállni, de jelen pillanatban egy autó, Vettel Red Bullja úgy tűnik, elérhetetlen.”
A múlt hétvégi Maláj Nagydíjon Alonso a dobogóért is harcba szállhatott a kiábrándító időmérő után, a versenyen azonban összeütközött Lewis Hamilton McLarenjével, ami miatt rengeteg időt, ennek folyományaként pedig értékes pozíciókat veszített.
Alonso elmondta, egy dobogós eredmény nagy lökést adhatott volna a csapatnak, és úgy érzi, ha a Ferrari DRS-rendszere működött volna, nem vállalt volna semmiféle kockázatot Hamiltonnal szemben,
„Csalódott voltam, hogy nem állhattam dobogóra Malajziában, hiszen ez volt a célom és nagyszerű eredmény lett volna. Emellett rendkívül hasznos is lett volna, hiszen komoly morális lökést adott volna a csapatnak. Sajnos a dolgok nem játszottak a kezünkre, és nagyon nagy árat fizettünk a hátsó szárnyat működtető rendszer meghibásodása miatt.”
„Tudom, hogy a mérnökök – akikkel szoros kapcsolatban voltam az elmúlt napokban – felderítették a problémát és megoldották azt. Ha a rendszer működött volna, kényelmesen meg tudtam volna előzni Hamiltont a célegyenesben, és nem találtam volna magam olyan helyzetben, hogy kerék a kerék elleni csatát vívok vele és kockáztatnom kell.”
„Ami történt, az része a versenyzésnek, el kell fogadni: gyorsabb voltam nála, szóval megpróbáltam megelőzni őt, máskülönben utolértek volna minket a mögöttünk levők. Ami a büntetést illeti: már vasárnap este is mondtam Sepangban, nem akarok beszélni róla, mert semmin sem változtat.”
A spanyol versenyző végül elmondta, a Kínai Nagydíjon szeretnék maximalizálni a teljesítményüket a szombati kvalifikáción, a versenyen pedig minden lehetőséget kihasználva versenyeznének, hogy a lehető legtöbb pontot begyűjthessék.
„A célunk ezen a versenyen hasonló lesz, mint Malajziában, magyarán, hogy a legjobbat hozzuk ki az időmérőből, és minden kínálkozó lehetőséget kihasználjunk a futam során.”