A korábban még Toro Rosso néven szereplő faenzai kiscsapatra korábban még nem a Red Bull Racing „B-csapata”, hanem inkább testvércsapataként lehetett tekinteni, az elmúlt években viszont egyre csak nőtt a szinergia a két istálló között.
Az AlphaTauri és a Red Bull Racing idén a szabályok adta kereteken belül még szorosabbra fűzi együttműködését: ugyanazt a szélcsatornát fogják használni, így a 2022-es autó fejlesztési munkálatait már teljes egészében Bedfordban végzi az AlphaTauri is.
Mindez azért óriási lépés a faenzai csapat számára, mert ők egészen mostanáig 50 százalékos szélcsatorna-modellel dolgoztak Bicesterben – ellentétben a többi istállóval, akik már jó ideje 60 százalékos modellt használnak.
„Nagy előny lesz a 60 százalékos szélcsatorna-modellre váltani, mivel nekünk egészen mostanáig 50 százalékossal kellett dolgoznunk” – mondta Franz Tost, az AlphaTauri csapatfőnöke a Motorsport.com című lapnak. „A 60 százalékos modell természetesen pontosabb, és remélhetőleg valósabb adatokat biztosít számunkra.”
A szakember szerint a költségvetési plafon bevezetése is kedvez majd nekik, így 2022-ben nagyot léphetnek előre.
„Az lesz a második évünk a költségvetési plafonnal, ami azt jelenti, hogy a topcsapatok már nem költhetnek sokkal több pénzt, mint mi. Várom már az új szabályozást, a 2022-es autókat. Hogy a teljesítményt tekintve hogy állunk majd, azt nem tudom még, mert rengeteg eltérő elemet kell összeraknunk a lehető legjobb módon. Bízom benne, hogy mérnöki csapatunk képes lesz erre, és eredményesen versenyezhetünk 2022-ben.”
Az AlphaTauri technikai igazgatója, Jody Eggington azt mondja, az eddig használt szélcsatornából kihozták, amit lehetett, ugyanakkor muszáj volt meghozniuk a döntést, hogy átköltöznek a Red Bull létesítményébe, még ha ennek vannak is kockázatai.
„A mi szélcsatornánk elég jó, és nagyon jól kiismertük. Szóval nem olyasvalamiről van szó, ami hátráltatott bennünket” – magyarázta. „Én akartam áttérni a 60 százalékos modellre, ez volt a nyilvánvaló választás, ezért döntöttünk mellette. Kihívást jelent, hiszen szerintem egy szélcsatornás átállás soha nem kockázatmentes.”
„De középtávon ezt kell tennünk. Mi vagyunk az egyetlenek, akik az 50 százalékos modellt használják, és nekem egyre csak nőtt ez a kérdőjel a fejemben. És mivel adott volt a lehetőség a 60 százalékos modellre való átálláshoz, megragadtuk. Amikor te vagy az egyetlen, aki megcsinál valamit, miközben mindenki más már más utat választott, akkor azt gondolod, ’lehet valami ebben’.”
„A mi célunk, hogy még versenyképesebbek legyünk. És most ez a kérdőjel eltűnt, szóval megcsináltuk. Idővel majd kiderül. Gyorsan meg kell birkóznunk vele, ki kell ismernünk ezt a szélcsatornát. Szakembereink kulcsfontosságúak lesznek abban, hogy kihasználjuk ennek előnyeit.”