Értesüléseink szerint a felmerült problémát egy kábelszakadás okozta – a rendszerhibát a TV-nézők is érzékelhették, az első szabadedzés közvetítése során ugyanis egyetlen belső kamerás felvételt sem játszottak be, és a feliratozás is nehézkesen valósult meg.
A rendszerszintű probléma a csapatokat is érzékenyen érintette, hiszen nem tudtak kommunikálni pilótáikkal, ráadásul a GPS-rendszer sem volt elérhető, így a forgalomról sem tudták tájékoztati versenyzőiket.
„Mindenkinek problémái voltak. De azt hiszem, elég hamar kommunikálták, hogy senkinek sem működik a rádiója” – mondta Günther Steiner, a Haas istálló csapatfőnöke.
„Mindenki tudott arról, hogy senki nem lát semmit, így az a versenyző, aki hátulról érkezett, tisztában volt azzal, hogy az előtte lévő pilóta nem kap tanácsokat – ez azért segített egy kicsit. De ez is azt mutatja, mennyire fontos, hogy rendelkezésre álljon ez a kommunikációs lehetőség.”
Az Aston Martin csapatát irányító Otmar Szafnauer is nyilatkozott az ügyben. Ő azt mondja, nagyon váratlanul érték őket a történések.
„Amíg nem veszítünk el ilyen adatokat, addig nem is tudjuk, mennyire ezekre kell hagyatkoznunk. Olyan volt, mintha vakon ülnénk a bokszutca falánál. Még a versenyzőkkel sem tudtunk kommunikálni, és ez még jobban megnehezítette a helyzetet.”
A rendszerprobléma szerepet játszott Sergio Perez és Esteban Ocon ütközésében is, a francia pilótát ugyanis nem tudták figyelmeztetni a gyorskörön lévő Red Bull érkezésére.
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto arról beszélt, az ő dolgukat nagyon megnehezítették a váratlan események.
„A versenyzővel való kommunikáció a bokszutcából mindig nagyon fontos a biztonság, a funkcionalitás és a megbízhatóság szempontjából” – magyarázta.
„Számunkra nagyon nehéz volt, főleg Charles-lal nem tudtunk kommunikálni. Az első etapot félbe is szakítottuk, mert volt egy kis problémánk. De nehéz ez az egész, mert ilyenkor nem segíthetünk neki abban, hogy jön mögötte egy másik autó. Így pedig előfordulhatnak feltartások.”
A Ferrarinak ráadásul nagyon vigyáznia kellett autójára, mivel a bajnokság elején a csapatok még az edzéseken is azokat az erőforrásokat használják, mint a futamokon.
„A versenyerőforrásokat használjuk. Ezek azok a motorok, amiket Bahreinben beépítettünk, és egész hétvégén ezt használjuk. Ha tehát probléma merül fel, nem tudunk reagálni rá, nem tudunk kommunikálni. Szóval nagyon is komolyak az efféle problémák.”