Az Aston Martin tavaly a 7. helyen zárta a konstruktőri pontversenyt, néhány éven belül viszont már szeretne a világbajnoki címért csatázni. A brit gyártó mindent el is követ ezért, jelenleg is zajlik új gyárának építése Silverstone-ban, valamint számos neves szakembert sikerült leszerződtetniük. Közéjük tartozik Dan Fallows is, aki a Red Bulltól érkezett a csapathoz – ő az energiaital-gyárosoknál a tervezőzseni, Adrian Newey egyik fő bizalmasa volt.
A 2023-as lesz az első olyan autó az Aston Martinnál, mely teljes egészében Fallows irányítása alatt épül, a szakember pedig azt mondja, bízniuk kell saját képességeikben, és nem feltétlenül kell követniük a topcsapatok, így a Mercedes, a Ferrari, vagy a Red Bull példáját.
„A lényeg számunkra az, hogy megbizonyosodjunk arról, nem csupán lemásoljuk azt, amit az ellenfeleink csinálnak” – fogalmazott Fallows. „Nem gondoljuk úgy, hogy ez segíteni fog bennünket abban, hogy megelőzzük az olyan csapatokat, mint a Mercedes, vagy a Ferrari. Szóval a saját módszereink szerint kell fejlesztenünk. Ez pedig időbe telik. De nagyon ambiciózus szakembereink vannak.”
„Az új gyár is demonstrálja ezt a lendületet, ezt a víziót, és a vágyat arra, hogy felgyorsítsuk az élre kerülés folyamatát, hogy mihamarabb nyertes helyzetbe kerüljünk. És ez az, ami segíteni fog bennünket abban, hogy eljussunk oda: ez a szenvedély, motiváció és hit, hogy el tudunk végül jutni odáig.”
Mivel korábban aerodinamikai vezetőként dolgozott a Red Bullnál, Fallows pontosan látja azt, mostani csapatának milyen gyengeségei vannak a tavalyi világbajnok istállóval szemben. A szakember szerint a Red Bull azért ennyire erős, mert képes volt megoldani a felmerülő problémákat.
„Számos oka van annak, hogy a Red Bull ennyire jó. Az évek alatt sikerült elsimítaniuk a problémákat a csapat minden aspektusát tekintve, legyen szó akár a versenycsapatról, akár a gyártóeszközökről, vagy a tervezőirodáról. Az efféle sikerekhez meg kell bizonyosodni arról, hogy nincsenek olyan területek, ahol alapvető gyengeségek mutatkoznak. És nagyon büszke vagyok arra, hogy ennek a részese lehettem a mérnöki oldalon. Ők egy hihetetlenül erős csapat, és megtapasztalhattam, mit jelent versenyeket és világbajnoki címeket nyerni.”
„Ez a kulcsfontosságú üzenet, és meg kell bizonyosodni arról, hogy semmilyen tekintetben sincs rés a pajzson, és nincsenek olyan dolgok, melyek negatív hatással vannak a teljesítményre.”
Dan Fallows egyébként néhány hete arról beszélt, nyitottak arra, hogy a következő években függetlenedjenek partnercsapatuktól, a Mercedestől. Mint ismert, az Aston Martin jelenleg a hajtáslánc mellett számos, úgynevezett „nem listázott” alkatrészt vásárol a német gyártótól, többek között a komplett felfüggesztést. Az új gyár, valamint a neves szakemberek érkezése viszont lehetővé teheti a csapat számára, hogy az efféle kulcsfontosságú alkatrészeket saját magának gyártsa le a jövőben.