Az Aston Martin csapata a 2023-as szezon első 18 versenyén még hét dobogós helyezést szerzett, az idei évben azonban eddig egyetlen alkalommal sem álltak fel a pódiumra. Jelenleg az ötödik helyen állnak a konstruktőri pontversenyben, legjobb eredményük pedig egy ötödik helyezés, amit a szaúd-arábiai futamon értek el.
Mike Krack csapatfőnököt arról kérdezték, mennyire befolyásolja csapatuk teljesítményét, hogy a Mercedes szélcsatornáját kell használniuk, amíg a sajátjukat birtokba nem tudják venni.
„Szerintem ez túl könnyű kifogás lenne” – mondta Krack. „Van egy másik csapat, amely ugyanazt a szélcsatornát használja, kevesebb idővel. Szóval ez nem lehet mentség.”
Amikor arról kérdezték, hogy lehet-e szerepe a teljesítménybeli lemaradásban, a csapatfőnök elismerte: „Lehetséges, de még mindig elég messze vagyunk attól a csapattól. Szóval talán nekik is tényező. Talán nekünk is tényező, de ugyanazzal az eszközzel jobban is teljesíthetnénk.”
A szélcsatorna megosztása csak ideiglenes probléma az Aston Martinnál, mivel a csapat új, csúcstechnológiás szélcsatornája várhatóan 2025 januárjára elkészül. Ekkor már a 2026-os autók aerodinamikai tesztelése is megkezdődhet.
Bár az új szélcsatorna és a kulcsfontosságú technikai igazolások – köztük Adrian Newey érkezése a Red Bulltól – nagy reményeket fűznek ahhoz, hogy az Aston Martin ismét az élmezőnybe kerüljön, Krack továbbra sem hajlandó a jelenlegi szituációjukat kizárólag ezekre a tényezőkre fogni.
„Ha egy csapat az építkezési fázisban van, nem elég csak a szélcsatornát megépíteni, hanem szükség van a megfelelő technológiára, módszertanra és a tesztelések végrehajtásának módjára is” – magyarázta Krack. „Ugyanez igaz a szimulációra is. Sokáig egy ügyfélcsapat voltunk, és mindezeket párhuzamosan kell felépíteni, de ha ez a döntésed, akkor utána nem szabad kifogásként használni. Van a szélcsatorna, amit fejleszteni kell, de van egy autó is, amit szintén fejleszteni kell, és nem szabad az egyiket a másik kifogásaként használni.”