A francia csapat a várakozásokon alul teljesített a 2023-as idény első versenyein – olyannyira, hogy nemrég egy interjúban maga az Alpine vezérigazgatója, Laurent Rossi fakadt ki, mondván, az enstone-i gárda amatőr hibákat is elkövetett az elmúlt időszakban. Az Alpine Bahreinben, Szaúd-Arábiában és Miamiban is pontokat tudott szerezni, ám nehéz hétvégéi voltak Ausztráliában és Azerbajdzsánban is, így egyelőre csak a konstruktőri tabella 6. helyét foglalják el.
A csapatot irányító Otmar Szafnauer szerint van egy jelentős oka is annak, hogy ennyire hullámzóan teljesítenek.
„Vannak nagyobb csapatok, melyek jobb szimulációs eszközökkel rendelkeznek” – fogalmazott a szakember. „Egy versenyhétvégét megelőzően egy csapat általában az összes szimulátorát felhasználja arra, hogy megjósoljon egy csomó beállításokkal kapcsolatos paramétert, amiket alkalmazni kell a versenyautón. És olykor a szimulációs eszközeink elég jók ahhoz, hogy közel kerüljünk, ilyenkor jól kezdünk és erősek vagyunk. Máskor viszont nem, szóval lassabban indul a hétvégénk, és aztán a versenyzőktől kapott visszajelzések alapján finomítunk, és teszünk meg nagyobb lépéseket.”
„Ha tökéletes szimulációs eszközeink vannak – vagy közel tökéletesek –, akkor úgy kezdhetjük a hétvégét, hogy meglehetősen közel vagyunk az optimális beállításokhoz az adott versenyre.”
Annak érdekében, hogy orvosolják a problémát, az Alpine csapatánál már készülőben van egy vadonatúj szimulátor.
„Dolgozunk az ügyön” – folytatta Szafnauer. „Egy új, korszerű szimulátort vásároltunk, ami másfél-két éven belül már itt lehet. És szerződtettünk szakembereket, hogy segítsenek nekünk pontosabb szimulációs elkészítésében. Ha sikerül jól elvégezni ezt a munkát, mielőtt pályára gurulunk, akkor közelebb leszünk ahhoz, ahol végül végezni fogunk – és akkor nem lesz ilyen jellegű ingadozás sem.”