Az Alpine sportigazgatója változtatna az Alonsón is kifogó szabályon - F1VILÁG.HU

Az Alpine sportigazgatója változtatna az Alonsón is kifogó szabályon

HIRDETÉS
A rajtrácsra felállás szabályainak felülvizsgálatát sürgeti az Alpine Forma-1-es csapatának sportigazgatója, Alan Permane, szerinte ugyanis semmi értelme megbüntetni a versenyzőket azért, ha mindenféle előnyszerzés nélkül rosszul parkolnak le rajtkockájukba a futamok előtt.
JEDDAH, SAUDI ARABIA - MARCH 19: Sergio Perez of Mexico driving the (11) Oracle Red Bull Racing RB19 and Fernando Alonso of Spain driving the (14) Aston Martin AMR23 Mercedes line up on the front row of the grid during the F1 Grand Prix of Saudi Arabia at Jeddah Corniche Circuit on March 19, 2023 in Jeddah, Saudi Arabia. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Bahreinben a francia csapat rutinos pilótája, Esteban Ocon járt így, míg a múlt hétvégi, szaúdi versenyen Fernando Alonsót büntették meg. Mindkét versenyző úgy parkolt le rajtkockájába, hogy egyik oldalon túlságosan kilógott versenyautójával. A büntetést az alapján szabták ki a versenybírók, hogy 2022 óta a Nemzetközi Sportkódexben szerepel egy olyan cikkely, miszerint „az autóknak a rajtjelzés időpontjában álló helyzetben kell tartózkodniuk a kijelölt rajtkockáknál úgy, hogy az első abroncsok érintkezési felületének egyetlen része sem esik kívül a vonalakon (elöl és oldalt)”.

Noha a Nemzetközi Sportkódex előírásai az F1-re is vonatkoznak, a fenti passzus a Forma-1 idei Sportszabályzatába is belekerült, ezért is figyelnek oda jobban rá 2023-ban. A probléma viszont az, hogy a versenyzők a rajtrácsra való felálláskor alig-alig látják a kijelölt rajtkockákat, így jobbára csak találomra állnak fel a rajtrácsra. Alan Permane, az Alpine sportigazgatója szerint éppen ezért át kellene gondolni, hogy tényleg ezért akarják-e büntetgetni a pilótákat.

„Szerintem egy kicsit drákóinak tűnik ez az új szabályban arra vonatkozóan, hogy az autónak hol kell megállnia a rajtkockán” – mondta a szakember. „Senki nem szerez előnyt azzal, hogy 10 centivel kilóg az egyik vagy másik oldalon. Nem igazán értem, mi értelme ennek.”

„Ráadásul olyan szélesre festik ezeket a rajtkockákat, amilyenre akarják, úgy tűnik, erre nincs is szabály. Nem tudom, hogy felülvizsgálják-e ezt, de büntetést adni valakinek azért, mert átlépik ezeket a vonalat olyan autókkal, melyekből nem is látják azokat… Csak akkor látják, amikor megérkeznek, és ahogy közelednek feléjük, egyszerűen eltűnnek. Keménynek és szükségtelennek tűnik a büntetés.”

„Esteban egész héten erre koncentrált! Azt mondta, hogy megérkezett most a rajtrácsra, és fogalma sem volt, hol van. Azt mondja, nem lehet látni, egyáltalán nem tudni. Furcsa dolog ez.”

Permane szerint a témáról biztosan egyeztetnek majd az F1 tanácsadói bizottságának következő ülésén: „Biztosan fogunk, lesz egy találkozónk a héten, és fel fogjuk hozni.”

Egyesek egyébként megkérdőjelezték Ocon második bahreini büntetését, amit azért kapott, mert a csapat túl hamar kezdett el dolgozni autóján, amikor az első szankciót letöltötte a bokszban. Hasonlóért büntették meg Fernando Alonsót Dzsiddában, az ő büntetését azonban később visszavonták.

„A miénk korrekt büntetés volt, mivel 4 tizeddel gyorsabbak voltunk. Szóval semmiféle érvünk nincs” – magyarázta Permane.

A hírek szerint egyébként Niels Wittich, az F1 állandó versenyigazgatója jelezte a csapatoknak, hogy várhatóan bevezetnek majd egy kötelezően betartandó sztenderded a rajtkockák szélességére vonatkozóan.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Az Alpine sportigazgatója változtatna az Alonsón is kifogó szabályon
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!