Miközben az Aston Martin idén nemigen tudta tartani a lépést a Forma-1 topcsapataival, a McLaren a legnagyobb erővé lépett előre a bajnokságban. Noha a wokingiak még hátrányból kezdték az évet a Red Bullhoz képest, hatékony fejlesztéseiknek köszönhetően mostanra már a konstruktőri tabellán is átvették a vezetést.
Pedig a McLaren nem sok újítást vetett be idén, és még mostanság is azt a padlólemezt használja, amit a Miami Nagydíjra vitt magával először. A brit istálló inkább az autó optimalizálására helyezi a hangsúlyt minden hétvégén, ez pedig látszólag igencsak jól működik az esetükben. Az Aston Martin csapatfőnöke, Mike Krack pedig elismerte, árgus szemmel figyelik azt, amit a McLaren csinál.
„Sokat foglalkozunk ezzel” – mondta Krack. „Ha összehasonlítod a tempót, és megnézed, mikor tett egy lépést előre a McLaren, és össze tudod kapcsolni néhány fejlesztéssel, amelyeket bejelentettek — bár soha nem látjuk a teljes képet —, van némi korreláció, ahol azt mondhatod: ‘oké, ezt változtatták meg, és ez valószínűleg ezt eredményezte.’
Például, ha megnézed a zandvoorti fejlesztést, egy kicsi itt, egy kicsi ott. Látható, mennyire finomak és komplexek lettek ezek az autók, szóval szerintem butaság lenne nem odafigyelni rá.”
Az Aston Martin csapatfőnöke hozzátette, más csapatok — például a Mercedes — példája is azt mutatja, ha az Aston Martinnak sikerül megoldania az egyensúllyal kapcsolatos problémáit, képes lehet jelentősen javítani autója teljesítményén.
„A szezon elején egy szinten voltunk a Mercedesszel az első versenyeken, aztán ők nyertek futamokat” – folytatta a csapatfőnök.
„Szóval lehetséges jelentős lépéseket tenni ezekkel a szabályokkal, ha az autót stabilan tudod tartani, és úgy viselkedik, ahogy a versenyzők szeretnék. Ez már nem egy tiszta verseny a leszorítóerőért, mint régen. Ami itt igazán nehéz, az az, hogy meg kell találni a stabilitást, de nyilván a balanszt és a terhelést is meg kell oldani.”