A brit istálló parádés formában teljesített a 2023-as idény első negyedében, hiszen az eddigi nyolc versenyen hat dobogós eredményt is szerzett Fernando Alonso révén. Az Aston Martinnál persze tudják, nem pihenhetnek, hiszen a csapat valódi ereje a fejlesztési versenyben mutatkozik majd meg az olyan nagyágyúk ellen, mint a Red Bull, a Ferrari, vagy éppen a Mercedes.
A silverstone-i alakulat épp Alonso hazai versenyén, Barcelonában gyengélkedett egy kicsit, a csapat teljesítményigazgatója, Tom McCullough pedig egy interjúban elárulta, valójában kénytelenek voltak kompromisszumokat kötni a beállítások terén, hogy felülkerekedjenek az autó gyengeségein.
„Tudjuk, hogy az autónk sok körülmény közepette erős, de a működési tartománya aerodinamikai szempontból nem annyira kiterjedt, mint szeretnénk” – magyarázta a szakember.
„Mindez azt jelenti, hogy kompromisszumokat kell kötni a beállítások terén, és néha emiatt nehéz optimalizálni az autót egy adott pályához, illetve vannak pályák, melyek egyszerűen nem fekszenek nekünk. Az egyik cél a Kanadában bevetett fejlesztésekkel, illetve a jövőbeliekkel az, hogy törekedjünk arra, ez a jövőben kevésbé okoz problémát.”
„Van néhány pálya, mely egyfajta referenciapálya számunkra, mint a bahreini, vagy a barcelonai – ezekre támaszkodunk leginkább, mivel mindenféle kanyar megtalálható rajtuk. Sokkal könnyebb ezeken a pályákon megértenünk az autó működését – a célunk viszont az, hogy az autónk minden pályán, minden körülmény közepette jól működjön.”
Az Aston Martin Montrealban egy új padlólemezt, illetve új motorborítást, valamint továbbfejlesztett oldalszekrényeket is pályára vitt – McCullough pedig elárulta, a céljuk az volt, hogy kiszélesítsék az AMR23-as működési tartományát.
„A fejlesztések megváltoztatják az autó viselkedését, és olyasvalami ez, amit próbáltunk elérni ezzel a fejlesztési csomaggal. A korábbi újításokkal is igyekeztünk javítani az autónk működési tartományán, mivel van néhány pálya, melyeken erősebbek vagyunk, és vannak olyanok, melyeken gyengébbek. Szerettük volna vezethetőbbé és használhatóbbá tenni, ugyanakkor pedig törekedtünk arra, hogy annyi pályán jól működjön, amennyin csak lehet. Ha pedig változtatunk az autó viselkedésén, beletelik egy-két futamba, mire ez megnyilvánul.”