A japán gyártó hivatalosan a 2021-es szezont követően intett búcsút a száguldó cirkusznak, gyakorlatilag azonban még jelenleg is aktívan tevékenykedik az F1-ben, hiszen a Red Bull-lal kötött megállapodásuk keretében egészen a jelenlegi motorformula végéig, tehát 2025-ig erőforrásokkal látják el az energiaital-gyárosok két csapatát, a Red Bull Racinget és a Scuderia AlphaTaurit.
Azt viszont a Honda már hónapokkal ezelőtt jelezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA), érdeklődik a Forma-1 új, 2026-ban érvénybe lépő motorszabályai iránt, a japán gyártó pedig a hírek szerint az elmúlt időszakban komoly egyeztetéseket folytatott az Aston Martinnal.
Értesüléseink szerint a megállapodás megszületett, így a silverstone-i istálló 2026-tól már nem a Mercedes, hanem a Honda erőforrásait használja a Forma-1-ben. A Honda és az Aston Martin együttműködését értesüléseink szerint csütörtökön jelenthetik be a felek.
A megállapodás részeként a Honda legalább öt évig jelen lesz a Forma-1-ben, az együttműködés ugyanis 2026-tól 2030-ig szól.
Az Aston Martin jelenleg nemcsak az erőforrást, hanem a váltót és a komplett hátsó felfüggesztést is a Mercedestől kapja, így 2026-tól ezeket már saját magának gyártja majd le. A brit istálló viszont kompromisszummentesen dolgozhat majd a Hondával való együttműködés során, hiszen lényegében gyári csapata lesz majd a japán gyártónak.
Az Aston Martin idén parádés formában kezdte a szezont, hiszen az eddigi öt versenyből négyet dobogós eredménnyel zárt Fernando Alonso révén. A spanyol versenyző szerződése 2024 végéig szól a csapatnál, nemrég azonban jelezte, nem zárja ki annak lehetőségét, hogy hosszabbít az Aston Martinnal. Mint ismert, a kétszeres világbajnok kapcsolata igencsak felemásan alakult a Hondával a McLarennel eltöltött közös évek során, ám mire a csapat szövetségre lép a gyártóval, Alonso már 45 éves lesz, így nem sok esély van arra, hogy még aktív tagja lesz az F1-es mezőnynek.