Az Európai Parlament arra kérte a Nemzetközi Automobil Szövetséget és a Forma-1-es csapatokat, hogy mielőbb tegyék környezetbaráttá a sportot, ezzel változtatva meg az emberek hozzáállását a “zöld” technológiákhoz.
Az Európai Parlament arra kérte a Nemzetközi Automobil Szövetséget és a Forma-1-es csapatokat, hogy mielőbb tegyék környezetbaráttá a sportot, ezzel változtatva meg az emberek hozzáállását a “zöld” technológiákhoz.
Az Európai Parlament minden erejével azon fáradozik, hogy mielőbb környezetbarát technológiák alkalmazására kényszerítse az autógyártókat, melynek legfőbb célja az lenne, hogy csökkentse a járművek széndioxid (CO2) kibocsátását.
A parlament azért fordult a motorsporthoz, mert úgy érzi, a különböző kategóriák, élükön a Forma-1-el, sokat segíthetnének a “zöld” technológiák népszerűsítésében szerte a világon.
“A motorsport komoly szerepet kaphat abban, hogy megváltoztassa az emberek véleményét a környezetbarát technológiákról.”
“A ház éppen ezért kérte arra a Nemzetközi Automobil Szövetséget és a Forma-1-ben érdekelt csapatokat, hogy e szerint változtassanak a szabályokon, és egyszerűbb legyen a környezetbarát technológiák, mint a bioüzemanyag, illetve a négyhengeres vagy hibrid motorok bevezetése a sportban” – állt a hivatalos közleményben.
A Forma-1-es csapatok már most gőzerővel dolgoznak a 2009-es idénytől bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló-rendszer (KERS) kifejlesztésén, és a csapatok képviselői az FIA múlt heti ülésén arról is megegyeztek, hogy a következő ötéves motorfejlesztési tilalom lejárta után teljesen áttérnek a környezetbarát technológiák használatára.
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen az F1.08 hétfői bemutatóján elmondta, izgatottan várja a KERS technológia bevezetését a királykategóriában.
“A KERS bevezetése hatalmas kihívást jelent a motorfejlesztők számára, mert már nem csak magával az égéssel, hanem más, sokkal komplexebb rendszerekkel is foglalkozniuk kell: elektromos generátor, elektromos motor, energiatároló egység, és számos elektronikai eszköz, melyekben hatalmas potenciál lakozik” – mondta a német szakember.
“Izgatott vagyok a projecttel kapcsolatban, mert ez valóban a csúcsra repítheti a Forma-1-et, már ami a technológiát illeti, és az itt alkalmazott technológiák közelebb kerülhetnek a közúti autókban használt rendszerekhez. Már csak 14 hónapunk maradt arra, hogy megértsünk egy olyan rendszert, amely helyet kap az autóinkban, és előtte soha nem használtunk ilyet.”