Az F1-es nagycsapatok szívesen dolgoznának tovább a Pirellivel - F1VILÁG.HU

Az F1-es nagycsapatok szívesen dolgoznának tovább a Pirellivel

HIRDETÉS
Továbbra sincs döntés arra vonatkozóan, hogy 2025-től mely gumigyártó látja el abroncsokkal a Forma-1 mezőnyét, a száguldó cirkusz nagycsapatai szerint azonban igencsak nehéz dolga lenne a Bridgestone-nak, ha az ő pályázatuk nyerne.
AUTODROMO NAZIONALE MONZA, ITALY - SEPTEMBER 02: Carlos Sainz, Ferrari SF-23 during the Italian GP at Autodromo Nazionale Monza on Saturday September 02, 2023 in Monza, Italy. (Photo by Simon Galloway / LAT Images)

Jó ideje tudni lehet már, hogy a Pirelli mellett a Bridgestone is leadta pályázatát a korábban kiírt gumitenderben, egyelőre azonban még nem lehet tudni azt, hogy a két gumigyártó közül ki szállítja majd az abroncsokat a 2025 és 2027 közötti időszakban. A benyújtott pályázatokat már kiértékelte a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), és úgy tudni, a két gyártó jelenleg a Forma-1 kereskedelmi jogainak birtokosával folytat egyeztetéseket.

Az idő viszont vészesen fogy, a Forma-1 nagycsapatai pedig szívesen dolgoznának tovább a Pirellivel. Ha viszont a Bridgestone lesz a befutó, a japán gyártónak igazán nehéz dolga lesz, hiszen rövid időn belül fel kell készülnie a 2025-ös idényre, 2026-ban ráadásul jelentősen megváltoznak a technikai szabályok.

„Soha nem késő” – mondta Christian Horner, a Red Bull. „A Pirelli egy nagyszerű vállalat, és biztos vagyok benne, hogy a pályázatukban nagyvonalú ajánlatot tettek a promóternek és a csapatoknak. Mi pedig imádnánk, ha… Többmillió oka van annak, hogy szeretnénk a Pirellivel folytatni. Ők egy nagyszerű vállalat, nagyszerű szolgáltatást nyújtanak nekünk, és ahogy mondtam, több millió oka van annak, hogy velük folytassuk.”

A Ferrari csapatfőnöke, Fred Vasseur kifejtette, miért lenne nehéz dolga a Bridgestone-nak, ha végül ők nyernék meg a pályázatot.

„Nem csupán a milliónyi okokról van itt szó. Azt gondolom, technikailag igazán nagy kihívás ez” – mondta a francia szakember Monzában. „Először is azért, mert egy adott típusú gumiról beszélünk 2025-re, majd feltehetően egy más típusúról 2026-ra. Ez azt jelenti, hogy két különböző gumit kell fejleszteni vagy gyártani. Ráadásul a juniorszériákat is el kell látni, ez pedig nagyon-nagyon nagy feladat. Nem tudom, hogy túl késő van-e, nem is az én dolgom ezt mondani, de kihívást jelent.”

Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke szintén arra utalt, talán jobb lenne a Pirellivel folytatni: „Nos, nyilván egyetértek a milliónyi okkal. Ami pedig az időzítést illeti, csapatként szerintem számunkra nem jelent problémát, de egy gumigyártó odaláról nézve már egyre szűkösebbnek tűnik a dolog, szóval remélhetőleg hamarosan döntés születik.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Az F1-es nagycsapatok szívesen dolgoznának tovább a Pirellivel
Élnek a bajnoki álmok, de Leclerc szerint nagy a nyugalom a Ferrarinál
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak
Norrist egy hétig emésztették a Brazíliában történtek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!