A 2020-as világbajnoki sorozat a tervek szerint júliusban startol majd el, az európai versenyeket pedig nézők nélkül bonyolítanák le.
A GPDA elnöke, Alex Wurz nemrég az F1 és az FIA főnökeinek értekezletén képviselte a versenyzőket, és elmondása szerint „csodálatos volt látni”, hogy minden szemszögből megvizsgálták azt, hogyan rajtoltassák el az évadot.
„Nem tárgyalás volt ez. Egyszerűen csak megvitattuk a dolgokat, és kollektíven használtuk az agyunkat, hogy amilyen hamar csak lehet, és amilyen biztonságosan csak lehet, visszatérjünk.”
„A motorsport – főleg Senna és Ratzenberger imolai tragédiája óta – hihetetlenül biztonságos üzem lett, habár minden nap a határokat feszegetjük a pályán. A motorsportban mindenki – beleértve a szerelőket, csapatfőnököket és hivatalnokokat – nagyon szigorú biztonsági protokollt használ.”
„És ez az elmúlt 3-4 évtizedben fantasztikusan működött. Sir Jackie Stewart kezdte az egész ötletelést a biztonsággal kapcsolatban, és a sport rendkívül biztonságos lett, miközben a teljesítményt ezzel soha nem hátráltattuk.”
„Ami azt illeti, csodálatos volt látni, hogy az FIA és az F1 emberei közül mindenki, a versenyzők és más résztvevők is nagyon szisztematikusan mentek végig a teljes folyamaton, hogy megbizonyosodjunk arról, biztosítani tudjuk a résztvevők, és maga a nemzet biztonságát.”
Wurz kifejtette, csak olyan országokba látogatnak el, ahol a helyi orvosi rendszerre nem lesz hatással a versenyrendezés.
„Nem fogunk olyan nemzetekhez ellátogatni, ahol a krízis annyira akut, hogy nincs kapacitás az orvosi rendszerben.”
„Ausztriában például – én osztrák vagyok, így tudom – teljes kapacitás áll rendelkezésre. Szerencsések voltunk, nem volt sok eset, alacsonyak voltak a számok. És az orvosi körülmények is biztosítottak lesznek a Red Bull Ringen.”
„És arról is meg kell bizonyosodni, hogy nem adogatjuk át a vírust a sportág és a rendező ország között. Biztosítani kell azt is, hogy tartjuk egymástól a távolságot a pályán is.”
Wurz világossá tette, bár a versenyzők természetesen szeretnének közönség előtt versenyezni, elfogadják a kompromisszumos, zárt kapus megoldást.
„A motorsportban senki sem rajong a zárt kapus futamokért. Hiszen a közös élményekért élünk. Egy versenypályán 100 ezer ember osztozik az élményben, és ez nagy különbséget jelent. Viszont a pilóták közül, akikkel beszéltem – folyamatosan egyeztetek velük –, senki sem mondta azt, hogy ’nem akarom így csinálni’, vagy ’szerintem nem helyes dolog ez’.”
„Ami azt illeti, ez a helyes dolog, mert kötelességünk van. Az F1 egy globális ipar, és minden kormány a világon, mindenki próbál belekezdeni a saját iparába, hiszen családok, jelzálogok múltnak rajta. Ugyanez igaz az F1-re is.”
„Szóval a zárt kapus versenyek azt jelentik, hogy előbb térhetünk vissza a pályára, mintha várnánk, hogy a rajongók is bemehessenek. Szóval zárt kapus versenyekre törekszünk, és ezt a versenyzők is teljesen elfogadják.”