A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elárulta, nagyon nem tetszett neki, ahogy Romain Grosjean versenyautója elkezdett széthullani a múlt vasárnapi Bahreini Nagydíjon, a szétrepülő alkatrészek ugyanis „potenciális veszélyt” rejtettek magukban.
A Haas versenyautójáról a verseny során több alkalommal is lerepültek alkatrészdarabok, Grosjeannak pedig végül egy harmadik bokszkiállást is be kellett iktatnia, hogy a széthullott elemeket eltakarítsák a légbeömlőkből.
Nemcsak Grosjeannak, hanem Sebastian Vettelnek is voltak hasonló gondjai – igaz, neki a szabadedzésen lazult meg autójának úgynevezett „bargeboardja”.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója, Charlie Whiting elárulta, a történtek után jobban odafigyelnek arra, hogy a szárnyelemeket miképp rögzítik a kasztnihoz.
„Bármikor valami lerepül egy autóról, az potenciálisan veszélyes” – mondta Whiting.
„Ezeknek a „bútordaraboknak” – ahogy egyesek hívják – nem kell sok, hogy meggyengüljenek. Elég egy kis koccanás, és elkezdenek szétesni. Pontosan ez történt Grosjeannal is.”
„Egy darab lerepült – szerencsére a füvön landolt. Aztán még néhány darab leszakadt, majd a kerékcsere során leszedtek róla még egyet. De ez nem túl kielégítő, hogy őszinte legyek.”
„Azt gondolom, tényleg meg kell bizonyosodnunk arról, hogy ezeket az elemeket megfelelően rögzítik. Mert most már rengeteg van belőlük. Néhány leváló elem pedig – még ha nem is nagy – rengeteg kárt tud okozni.”
A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner a Motorsport.com kérdésére elárulta, nem tudja pontosan, mi volt a gond Grosjean autójával.
„Nem tudom, hogy eltalált-e valamit a kerékvetőn, vagy nekiment-e valakinek a rajtnál” – mondta.
„De végül lejöttek ezek az elemek, és ki kellett állnunk, hogy teljesen leszedjük, mert rendkívüli módon megzavarta az aerodinamikát. Az autó vezethetetlen volt, nem volt semmi egyensúly.”